Jag har rätt till ersättning för förlängd skolgång - De vill veta om mitt arbete
Hej!
Mycket handlar egentligen om skam och därav svårigheter att vända sig till sitt arbete och fråga om intyg. Eftersom jag också behöver hur mycket jag får i lön totalt per år, så är jag nog tvungen att det handlar om FK, om mig. Och ingenting som har med de att göra. Jag måste nog ta upp detta speciellt när lönen har knasat till sig de senaste gångerna. Så de inte tror att det handlar om de.
Jag vill inte att min arbetsgivare skall veta att jag är kund hos Försäkringskassan.
Det har blivit lite fel i min skolgång och jag har rätten till ersättning för förlängd skolgång. Det handlar alltså enbart om förlängd skolgång och INTE om att jag har någon funktionsnedsättning.
När jag frågade henne varför det är viktigt att veta om mina löner och arbete, när detta enbart handlar om att få ersättning för materialavgift och annat (För förlängd skolgång).
Så svarade hon inte på frågan riktigt, utan började istället prata om skatt och pension. Det var väldigt förvirrade svar och när mötet var avslutat. Tänkte jag på min fråga tidigare och hennes respons angående om det. Efter tänkandet, så tror jag att det var hennes sätt att slingra ur sig frågan, men varför?
När jag ändå har rätt till ersättning, varför är det viktigt att veta om mitt arbete och lön. Och varför är det en fråga, som man SKALL slingra ur sig?
Kanske det viktigaste frågan: På vilket sätt kan jag begära om intyg på bästa sätt och om löner?
Detta arbete är extrajobb, något som jag älskar och vill inte förlora. Jag får oron av att de skall börja bli skrämda av mig, som begär om intyg och löner så får lönerna blir knasiga.Jag tycker om de, och det gör inte så mycket att lönen har knasat till sig. Jag vet ju att de kommer fixa till det, så det känns inga som helst problem.
Tack för svar!