Bry sig om varandra?
Är på väg att skilja mig, men...
Har funderat över dessa par som vet saker om varandra och känner varandra innan och utan.
Som kan säga vilken färg den andre gillar, favoritaktivitet, favoritgodis osv.
Jag känner maken utan och innan och skulle lätt kunna fylla i ett frågeformulär om honom, men har samtidigt undrat över varför han inte vet någonting om mig.
Jag har så klart tolkat det hela som att han inget vet om mig ( trots att vi känt varandra i typ 24år) eftersom han i princip aldrig gör något som visar att han tänkt på vad jag gillar. Jag har aldrig gjort någon hemlighet av vad jag tycker om att göra eller äta eller godissorter osv. utan jag brukar påtala det med jämna mellanrum varje år men ändå så gör vi aldrig något som jag gillar utan det får jag fixa själv.
Nej, jag har inga udda smaker eller intressen. Utan sådant som alla andra familjer runt omkring oss gör tillsammans på helger - men maken väljer att jobba och köra sitt eget race.
Läste en artikel i en veckotidning en gång där människor berättade om orsaken till varför de skilde sig och den ena personens svar var en sådan otrolig igenkänningsfaktor på.
Hon hade bett maken att fixa lördagsgodis till familjen och när han kommer hem finns det inte en enda bit av hennes favoritgodisar i påsen. Det var hennes droppe och hon tog ut skilsmässa.
Så är det här hemma hela tiden. Maken köper/gör det han gillar och är jag inte nöjd med det så är det inte hans problem. Han är ju nöjd har han alltid svarat mig, så varför är jag då missnöjd?
På senare tid har jag funderat över varför han inte vet något om mig, men har nu kommit fram till att han nog faktiskt vet och mycket väl skulle kunna fylla i ett papper över mina favoritsaker, men att han bara skiter i det för han bryr sig inte om någon annan än sig själv.
Hur kan man vara så elak mot någon som man säger sig älska och lovat att leva med "tills döden skiljer oss åt"?
Vill egentligen inte ha några svar eller nått utan jag kände bara att jag måste få berätta detta för någon och jag har ingen att prata med detta om.