• LG1

illamående är borta????

V8 (7+0) idag ! Har mått konstant illa och spytt i 4 dagar ! Vilket har känts skönt trots att det är ett rent helvete, men jag har ändå känt mig gravid. Vaknade upp idag och känner mig precis som vanligt ! Kan äta och dricka , mår inte alls illa... kan det vara MF??? Hjälp!

• Svar på tråden illamående är borta????
  • Brazillove
    Det är vanligt att må bra runt den tiden du är nu, din kropp har bara vant sig vid graviditetshormonerna.  
  • NiMi12

Är det inte väldigt tidigt för spökveckor?

Jag trodde inte de kom förrän vecka 10-12

Jag är också i vecka 8 (7+0) och jag har blandat med bra och dåliga dagar. Ibland känner jag allt och ibland inget. Det kommer och går.

• LG1

Ja så har det vart för mig nu dom här dagarna , igår va ja ett ras och mådde pyton medans idag mår jag hur bra som helst och kan tom baka bullar... sååå skumt

• brallison

Det är så individuellt. Jag har inte känt nånting under hela graviditeten medan min kollega (som var t o m yngre än mig) var sjukskriven pga illamående och kräkningar alla 40 veckor med båda (!) sina barn.

• Maddi

En del har inga symptom alls och andra mycket.

Själv fick jag veta i vecka 23 att jag va gravid trotts två andra barn.

• NiMi12
    LG1 skrev 2018-10-16 14:31:01 följande:

Ja så har det vart för mig nu dom här dagarna , igår va ja ett ras och mådde pyton medans idag mår jag hur bra som helst och kan tom baka bullar... sååå skumt

Har du fått någon hjälp för illamåendet?
    Mitt illamående kom i förra veckan och i helgen fick jag nog så sambon åkte och handlade några tabletter på apoteket. De hjälpte tyvärr bara i helgen. Men jag pratade med BM i måndags så då fick jag receptbelagda tabletter.

Jag har bara mått illa, inte kräkts. Men jag är fobiskt rädd för att kräkas så jag blir livrädd så fort jag mår lite illa.

Idag har jag inte tagit någon tablett för illamåendet har varit hanterbart, bara till och från. Igår mådde jag inte illa alls. Men jag är trött hela tiden :D
  • LG1

Jag har Lergigan vilket du kan få utskrivet. Dock hjälper inte dom mig så mkt och vissa blir extremt trött av dom. Finns Lergigan Comp också som man inte ska bli lika dåsig på. Jag ska fråga om jag kan få Primperan som är ett läkemedel mot just illamående. Det har hjälp mig tidigare vid tidigare avbruten graviditet. Men att det kommer och går är nog jätte olika för oss alla. Vissa klara sig bättre och vissa får kriga sig igenom illamåendet! Men känner du att det blir värre så be dom skriva ut något , man ska inte lida i onödan :)

• NiMi12
    LG1 skrev 2018-10-16 16:08:38 följande:

Jag har Lergigan vilket du kan få utskrivet. Dock hjälper inte dom mig så mkt och vissa blir extremt trött av dom. Finns Lergigan Comp också som man inte ska bli lika dåsig på. Jag ska fråga om jag kan få Primperan som är ett läkemedel mot just illamående. Det har hjälp mig tidigare vid tidigare avbruten graviditet. Men att det kommer och går är nog jätte olika för oss alla. Vissa klara sig bättre och vissa får kriga sig igenom illamåendet! Men känner du att det blir värre så be dom skriva ut något , man ska inte lida i onödan :)

Det är samma som jag fick utskrivet. Ska hämta ut det idag tänkte jag.

Fast just nu mår jag oförskämt bra! Igår kväll var det mycket illamående, huvudvärk och sjukt trött. Men vaknade i morse och mår toppen. Inget illamående och ingen "värk" någonstans. Känns såååå skönt :)

Var ju så här i förrgår också, kanske är varannan dag må bra och varannan dag må sämre. Det funkar för mig så länge som jag slipper kräkas :D
Svar på tråden illamående är borta????