• tankeochkänsla

    Tror du på spöken?

    Hej

    Mitt namn är Christoffer och jag läser Etnologi vi Lunds universitet.
    Jag skriver en uppsats om modern spöktro och är på jakt efter informanter.

    Jag söker personer som vill ställa upp på en intervju, helst boende i skåne men angränsande län kan vara aktuellt.
    Det jag är intresserad av är hur du reflekterar kring din tro, varför du tror
    och vad din tro och dina upplevelser på olika sätt betyder för dig.
    Finns det speciella platser som du anser speciellt förbundna med andlig aktivitet och vad är din relation till dessa platser.

    Det är en uppsats i etnologi så syftet är inte att varken bevisa eller motbevisa spökens existens. Intresset ligger på den kulturella betydelsen. Givetvis så erbjuds varje informant att vara anonym. Om du är intresserad men vill veta mer är du självklart välkommen att fråga.

    I första hand är jag alltså intresserad av människor som vill ställa upp på en intervju, allra helst öga mot öga. Tiden kan variera men 45-60 minuter är en ungefärlig riktlinje.
    Om du är intresserad men inte vill göra en intervju eller bor långt bort från Skåne
    får du gärna skicka ett meddelande med en övernaturlig upplevelse du haft och dina tankar och reflektioner kring detta.
    Är du intresserad och har möjlighet att vara med på en intervju så skicka ett meddelande till mig och lämna mejladress eller telefonnummer så att vi kan komma i kontakt med varandra så att vi kan boka ett tillfälle.

    //Vänligen
    Christoffer Sandström ETNK 02
    Lunds universitet

Svar på tråden Tror du på spöken?