• Vårdepp

    Nån som lyckats efter över ett år

    Jag undrar om det finns någon 40 plus-are här som försökt bli gravid ett längre tag, över ett år, och sedan lyckats? Jag är 44 och försöker skaffa en trea. Har försökt i ett år, och inte ens haft ett missfall. Inte för att jag vill ha ett missfall, men jag trodde att jag skulle bli gravid även om det inte blev ett barn. Så, jag är nyfiken på om någon lyckats efter ett långt tag och om ni gjorde något speciellt då?

  • Svar på tråden Nån som lyckats efter över ett år
  • SvenOlsson
    Vårdepp skrev 2018-10-15 08:24:13 följande:

    Jag undrar om det finns någon 40 plus-are här som försökt bli gravid ett längre tag, över ett år, och sedan lyckats? Jag är 44 och försöker skaffa en trea. Har försökt i ett år, och inte ens haft ett missfall. Inte för att jag vill ha ett missfall, men jag trodde att jag skulle bli gravid även om det inte blev ett barn. Så, jag är nyfiken på om någon lyckats efter ett långt tag och om ni gjorde något speciellt då?


    Chansen att bli gravid naturligt vid 44 år eller äldre är cirka en på hundra.
  • Vårdepp

    Det stämmer. Och vid 47 års ålder måste det vara promille. Min kompis blev gravid när hon var 47 och födde när hon var 48, och min kollegas syster blev gravid när hon var 46 och åt minipiller.

Svar på tråden Nån som lyckats efter över ett år