• Anonym (El)

Hångla

Har varit med min man i snart 8 år gifta 3 år

Men vi har inte "hånglat" på 6-7 år och han säger att man inte gör det när man varit ihop länge. Vi kan ge varandra pussar på mun/kind/panna men alldrig kyssar m.m.

Är det vanligt att man bara hånglar i början eller fortsätter man år efter år ?

• Svar på tråden Hångla
  • Anonym (Jag vet)

Jag har också retat mig på det där! Det är tyvärr inte ovanligt att man tycker som din man. Men jag förstår inte varför och jag håller inte med. Jag älskar att hångla och vill gärna göra det med min sambo resten av livet! :)

• Anonym (??)
    Anonym (El) skrev 2018-10-15 23:17:46 följande:

Men vi har inte "hånglat" på 6-7 år och han säger att man inte gör det när man varit ihop länge. Vi kan ge varandra pussar på mun/kind/panna men alldrig kyssar m.m.

men knullar ni?
  • Anonym (El)
    Anonym (??) skrev 2018-10-15 23:38:48 följande:

men knullar ni?

Ja flera gånger i veckan och jag kommer varje gång så där kan jag inte klaga
  • Cbxen

Här hånglar vi fortfarande efter 22-år

Det är ju så mysigt så det går inte förklara ????????

• Pentra

T.ex. så har jag och min sambo har varit tillsammans i över 20 år och jag vill absolut hångla med honom fortfarande. ... Hångel och närhet är något som jag snarare vill utveckla allteftersom tiden går, så att det blir ännu närmare, njutningsfullare och ännu sensuellare. Och detsamma gäller själva sexet. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (H)

Klart man hånglade som ett tok i början på förhållandet och att det avtar, men vi hånglar jämt när vi ska ha sex. Vi blir båda kåta av det och det är perfekt förspel!

• Wowbagger2000

Hånglar inte speciellt ofta längre, är inte så förtjust i ddt faktiskt.

Oralsex har vi dock ofta och mycket, så jag har mer kontakt med frugans nedre läppar än de övre... ????

• Anonym (Anono Mys)

Förlåt om jag är taskig nu, men kan det vara så att du inte luktar så gott ur munnen? Hade en sambo som äälskade vitlök och rökte massor samt snusade, och honom kysste jag inte så gärna faktiskt.
  • sextiotalist

Tack och lov inte, har aldrig gillat hångel och aldrig gillat att kyssas. Tycker pussar på munnen är mer sensuellt än en tungkyss.

• Anonym (Frankie)

Det verkar vara individuellt det där och handla om vad man vill ha.
    Det finns inga regler, hur man ska göra, där är din man ute och cyklar.
    Om han inte vill hångla kan han väl stå för att det är HAN som inte vill det och inte något man gör sådär allmänt. 

Här hånglas vilt efter 20 år som par och personligen föredrar jag ett romantiskt råhångel framför penetration vilken dag som helst.
    Det är så mycket mysigare med hångel. 

• Anonym (El)
    Anonym (Anono Mys) skrev 2018-10-16 09:06:51 följande:

Förlåt om jag är taskig nu, men kan det vara så att du inte luktar så gott ur munnen? Hade en sambo som äälskade vitlök och rökte massor samt snusade, och honom kysste jag inte så gärna faktiskt.

Det är ju en teori men jag varken röker, snusar eller äter vitlök särskilt ofta.

Däremot röker han.
  • Anonym (El)
    Cbxen skrev 2018-10-16 01:51:51 följande:

Här hånglar vi fortfarande efter 22-år

Det är ju så mysigt så det går inte förklara ????????

Va härligt att ni har kvar det :)
  • Anonym (sensuella tungkyssar)

Att kyssas är en sån grundläggande inledning på en attraktion och ett förspel. Hör ofta att människor som varit ihop länge inte så gärna gör det längre och att de inte heller tänder så mycket på sina partners. För mig har det alltid varit den första indikationen på att attraktionen håller på att dö. Att kyssas är för mig ett bevis på åtrå och lust för varann. Skulle inte kunna vara med någon som inte vill kyssa mig. Det är ju min "tändknapp". Så underbart upphetsande och erotiskt. Brukar kyssas länge och intensivt i samband med härligt hångel. Men det kräver ju sin munhygien och att jag är kåt på min älskling. Morgonkyssar är et enda som är mindre kul.

• Anonym (Hm)
    Anonym (H) skrev 2018-10-16 03:07:15 följande:
    Klart man hånglade som ett tok i början på förhållandet och att det avtar, men vi hånglar jämt när vi ska ha sex. Vi blir båda kåta av det och det är perfekt förspel!
    Håller med
  • sextiotalist
    Anonym (sensuella tungkyssar) skrev 2018-10-16 10:33:32 följande:

Att kyssas är en sån grundläggande inledning på en attraktion och ett förspel. Hör ofta att människor som varit ihop länge inte så gärna gör det längre och att de inte heller tänder så mycket på sina partners. För mig har det alltid varit den första indikationen på att attraktionen håller på att dö. Att kyssas är för mig ett bevis på åtrå och lust för varann. Skulle inte kunna vara med någon som inte vill kyssa mig. Det är ju min "tändknapp". Så underbart upphetsande och erotiskt. Brukar kyssas länge och intensivt i samband med härligt hångel. Men det kräver ju sin munhygien och att jag är kåt på min älskling. Morgonkyssar är et enda som är mindre kul.

Nej, alla gillar inte att kyssas, tungkyssar är för mig direkt avtändande. Trots att vi varken hånglar eller tungkysser så har vi, efter snart 25 år tillsammans, ett bra sexliv, men vi kramas och pussas.
    Jag har alltid styrt av tungkyssar i alla mina förhållande.
Svar på tråden Hångla