• Anonym (..)

Farligt?!?!

Jag har råkat andas in ganska mycket radarspray av misstag. Har ont i halsen, känns som jag har en klump där, känns svullet typ. Irriterat och tungt att andas.

Är det farligt? Kan man dö?

• Svar på tråden Farligt?!?!
  • Anonym (J)

Läs på förpackningen. Där står så gott som alltid vad som gäller. Och gör det inte det så ring giftcentralen.

• Anonym (..)
    Anonym (J) skrev 2018-10-16 22:45:52 följande:

Läs på förpackningen. Där står så gott som alltid vad som gäller. Och gör det inte det så ring giftcentralen.

Är inte min spray och är inte där längre så vet inte vad det står på den :(
  • villbusa

Det är ganska otrevliga ämnen i den. Kanske inte direkt dödande men påverkar det andningen så tycker jag du ska ska vård.

• Anonym (..)
    villbusa skrev 2018-10-16 23:52:35 följande:

Det är ganska otrevliga ämnen i den. Kanske inte direkt dödande men påverkar det andningen så tycker jag du ska ska vård.

En sån var det tydligen
  • Zinken

Få i dig frisk luft, om symtomen fortsätter fortfarande efter så här många timmar så ring (om du inte redan gjort det) Giftinformationscentralen, de har öppet dygnet runt 010-456 6700 och kan råda dig vad du ska göra.

• Anonym (..)
    Zinken skrev 2018-10-17 00:27:56 följande:

Få i dig frisk luft, om symtomen fortsätter fortfarande efter så här många timmar så ring (om du inte redan gjort det) Giftinformationscentralen, de har öppet dygnet runt 010-456 6700 och kan råda dig vad du ska göra.

varken 1177 eller giftinformationscentralen trodde det var farligt. Men jag känner fortfarande av det idag :/.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (..) skrev 2018-10-17 10:58:33 följande:
    varken 1177 eller giftinformationscentralen trodde det var farligt. Men jag känner fortfarande av det idag :/.
    Skönt med bra besked.
  • Plague lord

Ring giftcentralen om du är orolig

Svar på tråden Farligt?!?!