• Anonym (Separerad)

    Umgänge 2-åring plus äldre syskon

    Jag och mina barns pappa har ganska nyligen separerat. Vi försöker lägga upp ett schema för barnen som blir bäst för alla.

    Pappan har flyttat till en mindre lägenhet (en liten tvåa) som ligger bara några hundra meter från oss. När han har barnen kommer de få gå på förskolan/fritids 6.15-17. Han älskar sina barn och de honom men han har haft (har) en del problem med sin psykiska hälsa som gör att han inte haft så mycket energi över att ge barnen.

    Jag bor kvar i vårt radhus. När jag har barnen går de 8-15.30 på förskolan/fritids. 2-åringen ammas fortfarande.

    Vi är båda överens om att de ska bo mest hos mig eftersom jag har störst boende, bäst arbetstider och faktiskt mer ork att vara förälder, MEN han vill ha de så mycket som möjligt utan att det blir för hattigt liksom. Våra funderingar gäller främst 2-åringen, de två äldre barnen känns som om de kan vara mer flexibla och själv springa över till pappa plus att de inte "glömmer bort" honom som ett yngre barn nästan gör om det går för lång tid mellan umgänget.

    Planen vi har hittills och så som vi gjort nu är att han har de varje onsdag natt + varannan helg (fre-sön) Men det blir också fel om de är hos honom onsdag, mig torsdag, sedan hos honom fredag igen. Bättre lördag-måndag?? Sedan den veckan han inte har helgen vill han ha de 2 nätter.

    Då blir det såhär

    V 1

    Måndag M

    Tisdag M

    Onsdag P

    Torsdag M

    Fredag M

    Lördag. P

    Söndag. P

    V 2

    Måndag M

    Tisdag. M

    Onsdag P

    Torsdag. P

    Fredag M

    Lördag M

    Söndag M

    Ska man klämma in nån timmes umgänge på söndagen V 2 också så att det inte blir för många dagar i streck utan pappan?? Så svårt att få till ett bra schema..

  • Svar på tråden Umgänge 2-åring plus äldre syskon
  • Anonym (Separerad)

    Och hur tänker man med syskon, känns tokigt att separera de regelbundet eftersom de har en trygghet i varandra.

Svar på tråden Umgänge 2-åring plus äldre syskon