Vallmofrön falskt utslag Opiater
Hej! Jag lämnar urinprov varje vecka, denna gången visade stickprovet att jag var positiv på morfin fast jag vet 100% att det absolut inte kan stämma jag har inte tagit några droger överhuvudtaget på cirka ett halvår om inte ännu mer. Dom tog tre stickprov på två olika urinprov samma dag då jag insisterade på att få ta ett till för att jag vet att så länge inte någon drogat ner mig(osannolikt då jag aldrig går ut), kan det här inte stämma. Dom kommer skicka iväg provet på labb analys.
Men så kom jag på att jag hade ätit kanske tre mackor med vallmofrön kvällen innan, och samma dag som stickprovet hade jag ätit två mackor på morgonen och en macka kanske 20 min innan provet. Har fått förklarat för mig av min vän att det kan ge falska utslag på morfin, och har även sökt runt lite överallt och det är tydligen ett ganska känt fenomen.
Men frågan är då, när dom skickar iväg det på labbanalys för ?verifikation?, kan dom då konstantera att det är vallmofrön och inte narkotika jag tryckt i mig? Jag är jätte orolig nu att detta ska ge mig problem när jag vet att jag är helt och hållet oskyldig förutom från att ha hetsäter mackor det senaste dygnet! Det måste ju gå och bevisa att det inte är narkotika?! Och kollar dom sånt automatiskt på labbanalys eller borde jag ?tipsa? dom sig tar proverna om att jag ätit massor av vallmofrön?? PANIK