• Ellendellen

    Barn efter missfall

    Någon som fått barn efter två MA utan någon hjälp från sjukvården?
    Har tidigare haft två MA och planerar nu att försöka igen men är så otroligt orolig och skulle inte bli glad av att bli gravid utan mer orolig. Vill egentligen bara få det tredje missfallet överstökat så vi kan få hjälp och undersöka problemet.

    Behöver dock lite pepp för en eventuell lyckad graviditet

  • Svar på tråden Barn efter missfall
  • UndrandeSökare
    Ellendellen skrev 2018-10-17 10:25:17 följande:

    Någon som fått barn efter två MA utan någon hjälp från sjukvården?

    Har tidigare haft två MA och planerar nu att försöka igen men är så otroligt orolig och skulle inte bli glad av att bli gravid utan mer orolig. Vill egentligen bara få det tredje missfallet överstökat så vi kan få hjälp och undersöka problemet.

    Behöver dock lite pepp för en eventuell lyckad graviditet


    Jag beklagar dina missfall och förstår att du är orolig för att få fler såna. Det du kan testa inför nästa försök är receptfria Progesteronkrämen Progesterall (om du inte har Lutinus på recept), samt receptfria Albyl Minor 250mg. Man delar varje tablett i 3 delar och tar en tredjedelstablett per dag (motsvarar Trombyl 75mg).

    Progesteron är ett hormon som behövs för att behålla en graviditet, har man brist så kan man få missfall pgr av det.

    Trombyl fungerar milt blodförtunnande och kan förhindra ev blodpropp när embryot försöker fästa, det kan också bli blodproppar i moderkakan. Blir det propp så dör embryot av näringsbrist och det blir missfall.

    Mi läkare rekommenderar alla kvinnor som försöker bli gravida att äta både folsyra, d-vitamin och Omega 3 dagligen, så det är också ett tips.
  • Aamon

    Haft 2 tråkiga graviditeter med ma v14 och utomkvedshavandeskap innan den nuvarande graviditeten. Tänkte precis som dig att jag väntar missfall och närmast bara ville att det skulle vara över så vi kunde få utredningen. Den här veckan gick vi in i v25 och allt ser bra ut. Självklart kan saker hända, men det ser ju ljust ut. Jag gjorde inget särskilt den här graviditeten, snarare tvärt om. Råkade dricka alkohol någon dag innan bim, var med på en röntgenundersökning, ätit och druckit som vanligt. De tidigare gångerna har jag varit så försiktig...

  • Ellendellen
    Aamon skrev 2018-10-17 14:21:26 följande:

    Haft 2 tråkiga graviditeter med ma v14 och utomkvedshavandeskap innan den nuvarande graviditeten. Tänkte precis som dig att jag väntar missfall och närmast bara ville att det skulle vara över så vi kunde få utredningen. Den här veckan gick vi in i v25 och allt ser bra ut. Självklart kan saker hända, men det ser ju ljust ut. Jag gjorde inget särskilt den här graviditeten, snarare tvärt om. Råkade dricka alkohol någon dag innan bim, var med på en röntgenundersökning, ätit och druckit som vanligt. De tidigare gångerna har jag varit så försiktig...


    Åh vad roligt att höra :D Hoppas det blir samma för mig, man känner ju att man är värd att få en lyckad graviditet efter allt som varit. 

    Lycka till! 
Svar på tråden Barn efter missfall