• Anzil
    Äldre 17 Oct 19:37
    2013 visningar
    5 svar
    5
    2013

    Haft muskelinflammation i två års tid - är det verkligen muskelinflammation?

    Hej!

    Jag är egentligen lite oroad och samtidigt sur just nu. För ungefär ett år sedan. Vände jag mig till vårdcentralen. De skickade iväg mig till sjukgymnasten, jag gick dit i några veckor.

    Det hjälpte inte alls, borde jag inte fått pengarna tillbaks då?

    När jag vänder mig tillbaka till Vårdcentralen, berättar jag om att jag redan varit hos sjukgymnasten och det inte har hjälpt. Jag ber om att bli undersökt, men de skickar mig till sjukgymnasten i alla fall. Återigen, hjälpte det inte ett dugg.

    Sjukgymnasten tyckte själv att det var underligt att jag haft muskelinflammation i ett års tid, men han gjorde inte mer åt saken. Liksom skickade remiss eller liknade.

    Jag vände mig inte till Vrdcentralen något mer och jag känner smärtan i min vänstra arm.

    Jag är road och sur. Jag känner att jag inte fått orndetligt hjälp och jag skall börja med mina studier redan nösta vecka. Jag vill inte missa några som helst lektioner på Komvux. Så jag vill helst inte gå till Vårdcentralen. Det känns som om att det är försent.

    Hur länge kan en muskelinflamation hålla på egentligen och borde jag kanske köpa Voltar tabletter istället?

    Känns hela tiden som om armen behövs knäckas. På tal om det, så brukar ibland vänstra armen knäckas. Det känns mer som om muskeln/köttet knackas än någon led. För stunden känns det rätt skönt.

  • Svar på tråden Haft muskelinflammation i två års tid - är det verkligen muskelinflammation?
  • Anzil
    Äldre 17 Oct 19:38
    #1

    Det spelar ingen roll om jag kontaktar 1177. Jag har som sagt vänt mig till Vårdcentralen förut. DET är inte sjukgymnast jag behöver uppenbarligen!

    Är det någon här som känner igen sig eller har kunskap inom medicin, blir jag oerhörd tacksam att få höra vad ni tror.

    Jag tänker köpa de där tabletterna och hoppas på det bästa.

    Jag vill inte missa något som helst av mina studier.

  • Äldre 17 Oct 19:44
    #2

    Vilken muskel?
    Vilka symptom har du?

  • Anzil
    Äldre 17 Oct 19:52
    #3
    Salmiakk skrev 2018-10-17 19:44:53 följande:

    Vilken muskel?
    Vilka symptom har du?


    Det är vänstra armen, ungefär vid axeln. Fast det är närheten av biceps och triceps delen, så det är inte på axeln utan sidan av axeln. Jag skulle nog säga precis gränsen mellan biceps och triceps, precis mellan där axeln slutar.

    Vid symptom är att det är en smärta. Ibland konstant. Speciellt om jag har tränat hårt. Så kan jag känna i området hela tiden.

    Men om jag inte har tränat, kan jag bara känna smärta när jag gör visa rörelser. SOm att lyfta på armen. Förut kunde jag inte alls lyfta på armen.

    Nu kan jag röra armen hur som helst - Men det enda som är, är att det känns. Lite ont.

    Det är ingen enorm smärta.
  • Anzil
    Äldre 17 Oct 19:55
    #4
    Salmiakk skrev 2018-10-17 19:44:53 följande:

    Vilken muskel?
    Vilka symptom har du?


    Nu fick jag till en ganska stor knack.

    Det kändes skönt och den konstanta smärtan försvann.

    Nu gör det som sagt bara ont när jag gör vissa rörelser. Precis som ''vanligt''.


  • Äldre 18 Oct 07:34
    #5

    Ok, prova en kur med anti-inflammatoriska medel och träna inte för hårt och låt armen vila under kuren.

Svar på tråden Haft muskelinflammation i två års tid - är det verkligen muskelinflammation?