• Äldre 17 Oct 22:28
    2068 visningar
    17 svar
    17
    2068

    Hatar ni invandrare även om de inte är muslimer?

    Hatar ni invandrare från Mellanöstern, även om de är ateister och ex-muslimer

    Jag vill veta dina åsikter

  • Svar på tråden Hatar ni invandrare även om de inte är muslimer?
  • Anonym (Hm)
    Äldre 17 Oct 22:33
    #1
    +1

    Kanske skulle kunna formulera mig så här utan att bli bannad (vi får se):

    Jag diskriminerar ingen invandrare från Mellanöstern med mina åsikter. De är alla lika värda.

  • Anonym (k)
    Äldre 17 Oct 22:40
    #2
    +1

    Ja

  • Mongol­iet
    Äldre 17 Oct 22:41
    #3
    -1 +1

    Hatar rasister från alla länder.

  • Anonym (relig­ionsha­tare)
    Äldre 17 Oct 23:44
    #4
    -1 +2

    Hatar inte muslimer eller något folkslag eller nationalitet. Jag hatar religioner och allt skit det orsakat och orsakat som påverkar kulturer och människors värderingar. Så islam JA pga förtrycket och kvinnors olika värde. Den är nog bland denmest inskränkta med sina förgreningar och andra avarter.

  • Pentra
    Äldre 17 Oct 23:53
    #5
    +1

    Jag snarare starkt ogillar folk som inte kan bete sig som folk; och det osvsett kön, härkomst, hudfärg, livsåskådning eller religion etc. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 18 Oct 09:55
    #6
    +1

    De flesta invandrare från Iran är inte muslimer, men....lätta att älska är de inte.

    Om du vet vad jag menar.

  • Anonym (Hmmm.­..)
    Äldre 18 Oct 13:30
    #7
    Anonym (religionshatare) skrev 2018-10-17 23:44:08 följande:

    Hatar inte muslimer eller något folkslag eller nationalitet. Jag hatar religioner och allt skit det orsakat och orsakat som påverkar kulturer och människors värderingar. Så islam JA pga förtrycket och kvinnors olika värde. Den är nog bland denmest inskränkta med sina förgreningar och andra avarter.


    Håller med! Fadimes föräldrar var kristna, men kristna från dessa länder har lika mycket hederstänk.Människor från dessa länder som behandlar kvinnor som jämlikar, som inte slår sina barn, som respekterar homosexuella, som respekterar det sekulära samhället och demokratin, dessa har jag all respekt för (samma gäller svenskar så många SD:are går bort).
  • Anonym (Ä)
    Mon 3 Jun 2019 11:40
    #8
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-17 22:33:51 följande:

    Jag diskriminerar ingen invandrare från Mellanöstern  De är alla lika värda.


    Är det ovanligt att kvinnorna är intresserade av svenskar?
  • Anonym (FEL)
    Mon 3 Jun 2019 11:47
    #9
    Anonym (Hmmm...) skrev 2018-10-18 13:30:28 följande:

    Håller med! Fadimes föräldrar var kristna, men kristna från dessa länder har lika mycket hederstänk.Människor från dessa länder som behandlar kvinnor som jämlikar, som inte slår sina barn, som respekterar homosexuella, som respekterar det sekulära samhället och demokratin, dessa har jag all respekt för (samma gäller svenskar så många SD:are går bort).


    FEL, Fadimes föräldrar var kurder från Turkiet och muslimer.
  • Mon 3 Jun 2019 12:06
    #10

    Hata är ett starkt ord. Jag ogillar människor som inte integreras i samhället. Det tar med sig sina seder och lever i parallella samhällen. När de skyller på att de blir orättvist behandlade, inte får hjälp o.s.v. I Sverige har man alla förutsättningar att lyckas. Visst, folk från bättre områden har ju en stor fördel med att föräldrarna kanske har resurser som gör det enklare.


    Jag förstår inte folk som har flytt som kommer hit och börjar leva som de gjorde i hemlandet. Detär kanske bra att ha en tro på något men när man anpassar sitt liv 100% efter en fiktiv Gud så är det lite förlegat.


    Det är en enorm skillnad på vilka som lyckas när det kommer till olika ursprung. Jag kan även förstå en kvinna från Afrika som lever som om de bodde i Afrika. De kan föda 8 barn då många barn dör i tidig ålder, de kanske inte får använda preventivmedel. Varför ska de jobba? I hemlandet jobbade de för att få mat på bordet. I Sverige kan du leva på bidrag och ändå ha pengar som räcker till mat, hyra och lite konsumtion. De är mer än nöjda med detta och skulle de få ett jobb som är dåligt betalt är det ju inte värt besväret att jobba 170h i månaden bara för att få 1000 kr extra att leva på.

  • Anonym (Va)
    Mon 3 Jun 2019 12:10
    #11
    Dr Nail skrev 2018-10-18 09:55:24 följande:

    De flesta invandrare från Iran är inte muslimer, men....lätta att älska är de inte.

    Om du vet vad jag menar.


    Är dom inte? Typ 90% av Irans befolkning är muslimer.. Så många av dom som kommer hit borde också va muslimer.
  • Mon 3 Jun 2019 12:13
    #12
    Anonym (Va) skrev 2019-06-03 12:10:35 följande:
    Är dom inte? Typ 90% av Irans befolkning är muslimer.. Så många av dom som kommer hit borde också va muslimer.
    Kan personen menar att de kristna i Iran lever under förtryck av muslimer och därmed tenderar att utvandra i högre utsträckning?
  • Anonym (FEL)
    Mon 3 Jun 2019 12:14
    #13
    Dr Nail skrev 2018-10-18 09:55:24 följande:

    De flesta invandrare från Iran är inte muslimer, men....lätta att älska är de inte.

    Om du vet vad jag menar.


    90 % av Irans befolkning är muslimer.

    sv.m.wikipedia.org/wiki/Religion_i_Iran
  • Anonym (Invan­drings­kritis­k)
    Mon 3 Jun 2019 12:40
    #14
    +3

    Jag hatar varken invandrare eller muslimer, men jag tycker:

    - att Sverige har tagit emot alldeles för många flyktingar på alldeles för kort tid.

    - att vi kraftigt ska begränsa antalet flyktingar/invandrare från kulturer som skiljer sig så radikalt från vår att de blir svåra att integrera i samhället.

    - att det är väldigt dåligt beteende att komma hit som flykting och få hjälp av det svenska samhället, för att sedan sätta igång med att klaga och gnälla på att Sverige är ett dåligt land och att man inte får det man förtjänar.

    - att det är EXTREMT dåligt beteende att komma hit och få hjälp, för att sedan pissa på vårt samhälle genom att begå brott mot svenskar.

    Och ja, jag är fullt medveten om att alla invandrare inte beter sig illa.

  • Anonym (Va)
    Mon 3 Jun 2019 13:40
    #15
    Bagar Bengtsson skrev 2019-06-03 12:13:18 följande:

    Kan personen menar att de kristna i Iran lever under förtryck av muslimer och därmed tenderar att utvandra i högre utsträckning?


    Möjligt att h*n tänker så, men kan inte hitta nån källa som styrker det.
  • Anonym (Ä)
    Sat 1 May 2021 09:24
    #16
    Dr Nail skrev 2018-10-18 09:55:24 följande:

    De flesta invandrare från Iran

    .


    Många jobbar på apoteken
  • Anonym (Göran­)
    Sun 2 May 2021 07:56
    #17
    +1

    Hatar är ett hemskt ord. Jag avskyr dras tänkande agerande och deras religion. Jag har träffat en hel del på mina arbetsplatser och även där jag bor. Många nyanlända och de beter sig ungefär på samma sätt. De är verkligen avvikande och jag tycker inte de passar in i det sociala beteendet och k samhället överhuvudtaget. Det är mina erfarenheter det är inte fördomar. Ingen har rätt att kalla det fördomar när jag upplever dem på detta vis. Har även pratat med kolleger och de tycker som jag om dessa nyanlända. Det finns undantag men de är väldigt få och även de håller med mig.

Svar på tråden Hatar ni invandrare även om de inte är muslimer?