• Anonym 67

    När blev ni gravida igen efter missed abortion?

    Hej,

    Jag genomgick en missed abortion i början av juni i år med cytotec, blödde I 4 veckor och fick tillslut genomgå en skrapning i mitten av juli. Ägglossning och mens kom igång direkt efteråt och Natural Cycles har hittat min ägglossning varje månad efter detta med hjälp av LH test och temphöjning. 3 försöket efter missfallet har det fortfarande inte tagit sig, vet att det är kort tid för många men jag blir ändå orolig. Vi har inga barn sen tidigare, alla våra vänner har barn och vi är nu redo. Det känns som att jag kommer bli mer och mer deppig ju längre tiden går och jag inte blir gravid - tänk om vi inte ens kan bli gravida igen, om något ändå är fel. :(

    Hur länge försökte ni efter missed abortion eller en skrapning innan ni blev gravida igen?

  • Svar på tråden När blev ni gravida igen efter missed abortion?
  • Anonym (25)
    Anonym 67 skrev 2018-10-18 09:03:35 följande:

    Hej,

    Jag genomgick en missed abortion i början av juni i år med cytotec, blödde I 4 veckor och fick tillslut genomgå en skrapning i mitten av juli. Ägglossning och mens kom igång direkt efteråt och Natural Cycles har hittat min ägglossning varje månad efter detta med hjälp av LH test och temphöjning. 3 försöket efter missfallet har det fortfarande inte tagit sig, vet att det är kort tid för många men jag blir ändå orolig. Vi har inga barn sen tidigare, alla våra vänner har barn och vi är nu redo. Det känns som att jag kommer bli mer och mer deppig ju längre tiden går och jag inte blir gravid - tänk om vi inte ens kan bli gravida igen, om något ändå är fel. :(

    Hur länge försökte ni efter missed abortion eller en skrapning innan ni blev gravida igen?


    Gick igenom en för tidig förlossning i v.25.

    Blev gravid efter 2 månader

    Var också rädd över att inte kunna bli gravid igen men det gick på en gång.

    Hade avslag i 2.5 veckor och sen kom första mensen 1.5 vecka efter det. Inväntade en andra mens och efter det tajmade vi in ägglossningen och jag plussade 2 dagar innan BIM
  • LFF

    MA upptäckt på KUB-ul i v12-13 2011. Nästa graviditet fick jag plus i början av mars 2013.

    Hade innan MA ett missfall i oktober 2008 och nästa graviditet dröjde till 2011. Inga barn sen innan. 2013 gick det vägen.

  • LFF
    LFF skrev 2018-10-18 13:10:18 följande:

    MA upptäckt på KUB-ul i v12-13 2011. Nästa graviditet fick jag plus i början av mars 2013.

    Hade innan MA ett missfall i oktober 2008 och nästa graviditet dröjde till 2011. Inga barn sen innan. 2013 gick det vägen.


    Just ja, MA 2011 var i juli.
  • Anonym 67
    LFF skrev 2018-10-18 13:10:18 följande:

    MA upptäckt på KUB-ul i v12-13 2011. Nästa graviditet fick jag plus i början av mars 2013.

    Hade innan MA ett missfall i oktober 2008 och nästa graviditet dröjde till 2011. Inga barn sen innan. 2013 gick det vägen.


    Oj vilken lång väntan för er, skönt att höra att det till slut gick vägen :)
  • LFF
    Anonym 67 skrev 2018-10-18 13:57:11 följande:
    Oj vilken lång väntan för er, skönt att höra att det till slut gick vägen :)
    Tack. Ja, det var jobbigt. Speciellt som det gick fort från att vi bestämde oss för att börja försöka tills vi fick första plusset 2008.

    Hoppas det snart går hela vägen för er
  • Anonym (MA)

    Har varit med om samma som dig. Beklagar ditt MA .

    Hur många dagar efter skrapningen fick du äl ? Mvh

  • Anonym 67
    Anonym (MA) skrev 2018-10-21 09:41:32 följande:

    Har varit med om samma som dig. Beklagar ditt MA .

    Hur många dagar efter skrapningen fick du äl ? Mvh


    Hej!

    Usch vad tråkigt :( jag fick äl 22 dagar efter skrapningen, innan jag blev gravid hade jag alltid äl dag 17. Så min cykel har blivit lite längre efter skrapningen, har haft äl dag 22, dag 18, dag 19.
  • Anonym (Misse)

    Fick ma konstaterat i vecka 12, fostren hade dött i vecka 7-9. Blödde ca en vecka efteråt. En ägglossning senare (ca en månad efter)bar jag gravid igen. Läkaren sa till oss att ibland kan det vara lättare att bli gravid direkt efter missfall eftersom livmodern är typ "rensad".

  • Anonym (Ia)

    MA juni 2015, avslag i ca 4-6 veckor och därefter gravid igen efterca 3 månader. Resulterade i en liten son.

    MA igen nu i februari, gravid igen efter ca 3 mån och har BF i februari 2019.

Svar på tråden När blev ni gravida igen efter missed abortion?