• Anonym (Yvonne)

Upper house Spa?

God morgon!

En väninna och jag funderar på att åka på SPA

Hur är upper house Spa? Det där häftiga bredvid Liseberg i Göteborg? Är det värt pengarna? Ingår alltid produkter för egen spa ritual?

Tack på förhand

Mvh Yvonne

• Svar på tråden Upper house Spa?
  • Anonym (Yvonne)

Någon som rekommenderar detta spa?

• Glinda från Oz

Det är det bästa SPA:t jag varit på i hela mitt liv, det är värt varje krona.

• Sophan

Det är så mysigt! De har en bastu med isscrub med häftig utsikt över Liseberg, de har flera olika ångbastur med olika "doft" i ångan som ska vara bra för olika saker, de har en relax med en massa olika drycker och tilltugg... Det är verkligen avslappnande. Jag gillade det väldigt mycket. 

• Anonym (Tant Hedvig)

Vet inte hur Upper House Spa är för det har jag inte besökt, men om ni i samband med besök på detta hade tänkt övernatta på Gothia Tovers så rekommenderar jag verkligen inte hoteletl (undantag om man älskar skaldjur så har de visst en fantastisk skaldjursplatå i restaurangen).

Hotellet är inte bra, vi fick rum som inte var riktigt städade, kuddar saknades och vi fick själva gå ned i receptionen och hämta (de skickade inte upp någon med dessa. Vi bodde i dyra rum på 14:e våningen). Städerskan kom och knackade på dörren redan kl 08 och ville komma in och städa, sedan återkom hon en gång i kvarten tills dess att vi lämnade rummet vid halv elva tiden (vi hade varit på konsert kvällen innan så det hade blivit sent). I restaurangen blev vi dåligt bemötta då vi undrade om de inte kunde ordna med något annat, vad som  helst, till den personen i sällskapet som var allergisk mot skaldjur (servitören gav oss nästan en utskällning). 

Frukosten var blaha blaha och var dessutom uppdukad på dansgolvet vilket innebar att det var superhalt att gå där när man skulle hämta sin mat.

Vet inte var ni bor någonstans, men det absolut bästa spaet jag har varit på (och jag har besökt många) är Kerstin Florians spa ombord på kryssningsbåten Cinderella som går mellan Stockholm och Åland.
    Dit återkommer jag gång på gång.

• Anonym (Yvonne)

Är spaet stort och hur många timmar brukar man va där?

Vad för dryck och tilltugg? Ingår det?

Vad för produkter ingår i spa ritual? Något för fötterna?

Fotbad?

• Anonym (Yvonne)

Bör man komma osminkad till ett spa?

• Glinda från Oz

När jag var där fick man vara där fyra timmar, men det var väldigt lugnt just då så vi frågade snällt och fick vara där en timme till utan extra kostnad. Tänk på att förboka innan.

Läs och kolla på bilder på deras hemsida: upperhouse.se/start/spa/

• Anonym (Tant Hedvig)
    Anonym (Yvonne) skrev 2018-10-19 15:03:31 följande:

Bör man komma osminkad till ett spa?

Beror väl på vad man tänkt göra. Tänker man sig enbart hänga i bubbelpol med ett glas champagne på karkanten och "se tjusig" ut så spelar det ju ingen roll, men om man tänker göra behandlingar, ångbastu "bada på riktigt" så är det ju enklast för en själva att slippa stå och avsminka sig innan man skall in på behandling, duscha eller basta.
  • Anonym (Yvonne)
    Anonym (Tant Hedvig) skrev 2018-10-19 15:58:12 följande:

Beror väl på vad man tänkt göra. Tänker man sig enbart hänga i bubbelpol med ett glas champagne på karkanten och "se tjusig" ut så spelar det ju ingen roll, men om man tänker göra behandlingar, ångbastu "bada på riktigt" så är det ju enklast för en själva att slippa stå och avsminka sig innan man skall in på behandling, duscha eller basta.

Avskyr att gå utan smink....

Känner mig grå och ful

Men i bastu o om man får ansiktsmask går det ju ej
  • Sophan
    Anonym (Yvonne) skrev 2018-10-19 19:38:16 följande:
    Avskyr att gå utan smink....

Känner mig grå och ful

Men i bastu o om man får ansiktsmask går det ju ej
    Det är fler utan smink än med smink på ett spa. Ingen kommer lägga märke till dig bara för att du inte har smink. Det är bara du som tänker på det.

Jag tror att vi va där i 1-2 timmar. Vi valde inga produkter så jag minns inte om något ingick eller om man fick köpa till allt. Det funkar fint utan också. Det är nästan bättre att du ringer och ställde dessa frågorna direkt till dem. 
Svar på tråden Upper house Spa?