• Anonym (Ts)
    Äldre 19 Oct 16:09
    4185 visningar
    15 svar
    15
    4185

    Medicinsk abort v 8 -lätt?

    Inne på steg två av en abort. Tog 4 piller i morse (vaginalt) och senare svalde jag två.

    Har knappt känt nåt alls -inga sammandragningar, värk eller illamående. Kommit lite blod då och då. Sist jag var på toan tryckte jag till, och ut kom (Vad som måste varit) hinnsäcken.

    Fortfarande typ ingen värk. Hade förväntat mig en skitjobbig dag. Bm sa att jag troligtvis kommer ligga här och kräkas. Kan det fortfarande bli värre, eller kom jag så här lindrigt undan tro? Känner mig förvånandsvärt pigg.

  • Svar på tråden Medicinsk abort v 8 -lätt?
  • Anonym (S)
    Äldre 19 Oct 18:14
    #1

    Oj. När jag gjorde abort efter missfall i vecka 8 hade jag så ont att jag önskade att jag skulle dö. Började då -värkar- ca tre timmar efter jag stoppat ut tabletterna i fiffi och smärtan höll i sig i 6-7 timmar. I samma sekund som fostret trillade ut försvann även smärtan

  • Anonym (Emma)
    Äldre 19 Oct 18:31
    #2

    Jag hade inte heller ont. Antar att du tagit smärtstillande?

    Jag blödde som mens ungefär.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 19 Oct 18:32
    #3
    Anonym (S) skrev 2018-10-19 18:14:49 följande:

    Oj. När jag gjorde abort efter missfall i vecka 8 hade jag så ont att jag önskade att jag skulle dö. Började då -värkar- ca tre timmar efter jag stoppat ut tabletterna i fiffi och smärtan höll i sig i 6-7 timmar. I samma sekund som fostret trillade ut försvann även smärtan


    Hur länge blödde du efter?

    Jag mår fortfarande typ som vanligt. Blöder, men inga jättemängder. Skönt, hade sån ångest inför detta.
  • Anonym (S)
    Äldre 19 Oct 18:42
    #4
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-19 18:32:29 följande:

    Hur länge blödde du efter?

    Jag mår fortfarande typ som vanligt. Blöder, men inga jättemängder. Skönt, hade sån ångest inför detta.


    Jag blödde i 2-3 veckor och fick tillbaka mensen efter två månader. Men det är väldigt olika för alla. Skönt att du slapp den där hemska smärtan! Den lär ju inte komma nu såhär sent efter
  • Äldre 20 Oct 22:42
    #5

    Ingen smärta direkt för mig heller. Hade förväntat mig ett helvete och trodde att aborten misslyckats men allt gick bra.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 21:19
    #6

    Blöder knappt nåt alls heller. Som en väldigt sparsam mens.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 21:25
    #7

    Det jobbigaste var nog att jag såg själva fostret. Det känns i hjärtat fortfarande och lär aldrig glömma det.

    Vill egentligen ha ett barn till men det passade inte just nu, pga sjukdom.

  • Anonym (S)
    Äldre 21 Oct 23:28
    #8
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-21 21:19:58 följande:

    Blöder knappt nåt alls heller. Som en väldigt sparsam mens.


    Är du säker på att fostret kom ut då? Man får ju komma tillbaka på en kontroll men det brukar dröja några veckor
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 22 Oct 07:39
    #9
    Anonym (S) skrev 2018-10-21 23:28:42 följande:

    Är du säker på att fostret kom ut då? Man får ju komma tillbaka på en kontroll men det brukar dröja några veckor


    Ja. Såg både hinnsäcken och fostret däri.
  • Anonym (S)
    Äldre 22 Oct 15:29
    #10
    Anonym (Ts) skrev 2018-10-22 07:39:36 följande:

    Ja. Såg både hinnsäcken och fostret däri.


    Ah okej dåså. På återbesöket kommer de ju se om allt försvann men skönt att du slapp smärtan iaf!! Jag har gjort flera aborter pga ma och alla har varit lika smärtsamma. Sist krävde jag starka piller och fick nåt stolpiller som räddade mig de sista timmarna
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 00:13
    #11

    Det gick för lätt -idag på efterkontrollen fanns rester kvar. Får köra ny omgång med Cytotec på måndag och eventuellt skrapas senare nästa vecka.

  • Anonym (S)
    Äldre 17 Nov 01:22
    #12
    Anonym (Ts) skrev 2018-11-17 00:13:18 följande:

    Det gick för lätt -idag på efterkontrollen fanns rester kvar. Får köra ny omgång med Cytotec på måndag och eventuellt skrapas senare nästa vecka.


    Usch, stackare att behöva gå igenom det igen! Hoppas det går bättre nu!!
  • Anonym (La lola)
    Äldre 17 Nov 07:19
    #13

    Jag har gjort två aborter totalt med många års mellanrum, båda i vecka 8. Kände typ ingenting alls båda gångerna. Väldigt lindrigt alltså, och allt som skulle komma ut kom ut.

    Har vid två senare tillfällen tagit samma tabletter igen som man tar vid abort, men då pga rester kvar i livmodern efter en förlossning. Kände ingenting den gången heller, men däremot hjälpte inte tabletterna mot att stöta ut det de skulle.

  • Anonym (2 aborte­r)
    Äldre 17 Nov 09:49
    #14

    Har också 2 lyckade medicinska aborter bakom mig, båda i v. 7. Första gången var jag ganska medtagen och trött men ingen ohanterbar smärta. Igår gjorde jag min andra abort och hade knappt ont alls. Bara tagit vanliga panodil vid båda aborterna. Sprungit på toa med 15-30 minuters mellanrum och tömt ut vartefter. En hel del både klumpar och blod så lite trött och yr av det men annars inga problem. Hade väntat mig mer smärta och problem. Efter mifegynen kräktes jag dock några gånger och mådde rejält illa i 2 dagar. Idag blöder jag knappt alls. Är pigg och mår relativt bra.

  • Anonym (Anony­m2)
    Äldre 17 Nov 10:11
    #15

    Har gjort två aborter och aldrig känt någon smärta eller obehag. Första i V5 och andra i v9. De på sjukhuset var också förvånande att jag inte kände något och hade förberett mig på att storblöda och må pyton. Allt kom ut och inga komplikationer.

Svar på tråden Medicinsk abort v 8 -lätt?