• Anonym (Elin)

Ni tjejer som snusar, jag har några frågor!

1. Hur mådde ni vid första snusen?

2. Vilken sort började ni med?

Hoppas någon vill svara.

Har fått för mig att White portion kan vara bra att börja med. Eller någon sort med låg nikotinhalt.

• Svar på tråden Ni tjejer som snusar, jag har några frågor!
  • Anonym (Sverker)

Rätta mig om jag har fel men det känns som att tjejer röker och inte snusar så mycket 

• Anonym (Anonym)

Blev snurrig och illamående på första den snusen men det blir alla som inte är vana vid nikotin. Tar en vecka eller två att vänja sig vid det. Jag började snusa Catch White Mini Dry lakritsen har gått över till olika sorters general men det är fortfarande White som gäller

• Anonym (Elin)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-20 10:58:57 följande:

Blev snurrig och illamående på första den snusen men det blir alla som inte är vana vid nikotin. Tar en vecka eller två att vänja sig vid det. Jag började snusa Catch White Mini Dry lakritsen har gått över till olika sorters general men det är fortfarande White som gäller

Men blir man illamående om man testar 5 min i början o sedan ökar på successivt?

Jag såg att det finns ett märke som har 4 mg nikotin som minst, det kanske vore nåt att börja med? Mini och White var den.
  • Anonym (M)

Börja inte med mint. Mint kan lätt få de o svida o bränna i läppen även hos dom mest härdade snusarna. Börja med salmiak.

• Anonym (Nöjd snusare)

Fick "kämpa" många år för att bli en snusare hahaha många kvinnor inom vården som snusar speciellt dom som jobbat natt! Var rökare en gång i tiden men snus är så mycket mer bekvämt och man luktar inte som en vidrigt askopp! Dessutom mycket billigare och man kan snusa vart man vill. Har aldrig blivit snus full eller mått illa av snus som med cigg.

• Anonym (Snaus)

Började först med General White mini

www.snuscentral.com/823-large_default/general-mini-white-portion-snus.jpg

Snusen är väldigt liten och inte så stark

Nu snusar jag XR General White Slim.

Ungefär lika stor som en snus men smalare.

Aldrig mått illa av snus.

www.google.se/search&tbm=isch&ved=2ahUKEwiAkL70jpXeAhUWtSwKHT4TAOkQ2-cCegQIABAC&oq=xr+grneral+&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.2.0i13j0i13i30l2j0i8i13i30j0i13i30.91519.101709..104131...9.0..0.104.927.13j1......0....1.......5..0j35i39j0i67j0i5i30j0i13i5i30.ivgBw_oWAb0&ei=ayzLW8CuL5bqsgG-poDIDg&client=safari&prmd=isnv&biw=320&bih=454#imgrc=Rqk3RZ_00Ck_MM

• Anonym (Anna)

Jag började med något som hette twist med lakritssmak och gick ganska snabbt över till general white, eftersom twist hade så lite nikotin. 

Jag var van rökare som ville börja med snuset istället för cigg, och det fungerade bra. Efter några år hade jag brutit mitt psykologiska beroende av att röka och då var det inte sås svårt att sluta snusa. Snusa är inte så socialt, utan när man är beroende av snus, så är det mest nikotinet man är beroende av, inte själva pausen i sig. 

• Karin7202

Men VARFÖR i all sin dar ska du börja snusa?! Har du missat att det är dåligt för hälsan att snusa? Och du ska vänja dig vid att börja? Du gör det inte ens för att du gillar det...

• Anonym (Elin)
    Anonym (Snaus) skrev 2018-10-20 15:27:47 följande:

Började först med General White mini

www.snuscentral.com/823-large_default/general-mini-white-portion-snus.jpg

Snusen är väldigt liten och inte så stark

Nu snusar jag XR General White Slim.

Ungefär lika stor som en snus men smalare.

Aldrig mått illa av snus.

www.google.se/search&tbm=isch&ved=2ahUKEwiAkL70jpXeAhUWtSwKHT4TAOkQ2-cCegQIABAC&oq=xr+grneral+&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.2.0i13j0i13i30l2j0i8i13i30j0i13i30.91519.101709..104131...9.0..0.104.927.13j1......0....1.......5..0j35i39j0i67j0i5i30j0i13i5i30.ivgBw_oWAb0&ei=ayzLW8CuL5bqsgG-poDIDg&client=safari&prmd=isnv&biw=320&bih=454#imgrc=Rqk3RZ_00Ck_MM

Den där har jag kollat på, verkar va en bra nybörjarsnus:) Var man än läser så har alla som börjat snusa mått illa o legat och spytt i flera timmar. Så vill jag inte ha det.
  • Anonym (Elin)
    Karin7202 skrev 2018-10-20 15:49:33 följande:

Men VARFÖR i all sin dar ska du börja snusa?! Har du missat att det är dåligt för hälsan att snusa? Och du ska vänja dig vid att börja? Du gör det inte ens för att du gillar det...

För att jag mår dåligt o behöver nån tröst, är mycket ensam. Tränar o håller kroppen i trim, men vill ha något som håller mig sällskap. Har svår add/adhd o vet att en del blivit bättre av snus. Men nu var det inte detta som var min fråga. Så den diskussionen kan vi släppa. Tack.
  • Anonym (Snaus)
    Anonym (Elin) skrev 2018-10-20 15:58:19 följande:

Den där har jag kollat på, verkar va en bra nybörjarsnus:) Var man än läser så har alla som börjat snusa mått illa o legat och spytt i flera timmar. Så vill jag inte ha det.

En gång har jag mått illa av snus.

Jag var 10 år och skulle promt prova pappas snus. När han gick på toa bakade jag en lössnus och stoppade upp under läppen.

Aldrig mera lössnus Hahaha!

Men annars har jag aldrig mått illa. När du börjar snusa så gör det i stillhet, alltså när du tittar på tv eller så. Ha vatten så du lan dricka om du känner att det är lite jobbigt. :)
  • Anonym (Mocca)

Jag började snusa när jag var 18 och ville sluta röka. Började med Mocca mint mini (smakar som jenka tuggummi), men gick ganska snabbt över till General portion (aldrig mått illa eller blivit yr). Nu är jag 27 och vill inget hellre än att sluta snusa, men det är skitsvårt. 

Snälla börja inte med skiten, jag önskar att jag aldrig gjort det.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Snaus) skrev 2018-10-20 16:42:48 följande:

En gång har jag mått illa av snus.

Jag var 10 år och skulle promt prova pappas snus. När han gick på toa bakade jag en lössnus och stoppade upp under läppen.

Aldrig mera lössnus Hahaha!

Men annars har jag aldrig mått illa. När du börjar snusa så gör det i stillhet, alltså när du tittar på tv eller så. Ha vatten så du lan dricka om du känner att det är lite jobbigt. :)

• Anonym (Elin)
    Anonym (Mocca) skrev 2018-10-20 17:16:47 följande:

Jag började snusa när jag var 18 och ville sluta röka. Började med Mocca mint mini (smakar som jenka tuggummi), men gick ganska snabbt över till General portion (aldrig mått illa eller blivit yr). Nu är jag 27 och vill inget hellre än att sluta snusa, men det är skitsvårt. 

Snälla börja inte med skiten, jag önskar att jag aldrig gjort det.

Hehe, lössnus som 10åring, förstår att du mådde illa:)

Jo men så tänker jag göra, och sen spotta så jag inte sväljer nån snussaft. Testa några minuter först, sen öka tiden. Men White, om jag förstått rätt ska inte rinna så mycket.
  • Anonym (Epok)

Vita snuset epok . Smak melon blåbär enbär är milda o svider inte. Föredrar själv lakrits eller den ljusblå, dom har ett sting.

Finns också mint.

• Anonym (Nybörjar snusare)

Hej! 
    hur har det gått för dig? 
    jag har med börjat med snus nyligen. Kör med General white mini. 
    Jag bli yr och snusar jag för länge så spyr jag. Hoppas så på att det ska gå över med tiden. Jag förstår dina tankar om tröst fullständigt. 

• Anonym (Elin)

Hej hej. Jag började aldrig, orkade inte ta allt med nickokick och må dåligt om det skulle bli så. Men återigen är jag sugen på att börja därför kom jag tillbaka hit. 
    Har haft det jobbig en längre tid och behöver nåt som tröstar igen känner jag.

Svar på tråden Ni tjejer som snusar, jag har några frågor!