• Anonym (Ångest)

    Abort när inget syns på vul?

    Hej. Jag ska försöka fatta mig kort. Jag har sökt på forumet och trots att jag egentligen sett svar, känner jag att jag behöver göra en tråd.

    Blev gravid med minipiller och mitt liv är absolut inte stabilt just nu, är inte redo för barn och det är inte rätt så som läget är nu. Har således beslutat, tillsammans med den mannen, om abort.

    Enligt sådan där graviditetskalender har jag precis gått in in v 6, clearblue visade 3+ men var hos gyn som inte kunde se något på vul mer än en förtjockad slemhinna och blev bakåtflyttad till v 4.

    Jag fick en tid igen nästa vecka av säkerhetsskäl då de ville se att graviditeten satt sig rätt så att säga.

    Nu har jag sådan ångest inför nästa vecka. Tänk så syns inget då heller?

    Egentligen vet jag ju att ?det värsta? som kan hända är att jag får vänta en vecka till, men jag kan inte tänka logiskt just nu. Ibland får jag panikattacker för det känns som jag kommer tvingas till att föda barn och två veckor känns som två månader. Fullständigt idiotiskt, jag vet.

    Fler som känt så...?

    Går det att göra abort fast inget syns?

    Har någon här gjort tidig medicinsk abort? Hur tidig? Räcker det att minsta tecken mer än den där förtjockade hinnan syns på vul?

    Jag borde egentligen ge mig själv en käftsmäll, andas och inse att inget kommer hända under min väntan från 4 till 6, men som sagt - tänka logiskt är inte min starka sida just nu...

  • Svar på tråden Abort när inget syns på vul?
  • Anonym (Abort)

    Jag gjorde en medicinsk abort igår. Jag gjorde gravtest som var positivt men på vul såg man ingenting heller. Beräknad på min menscykel skulle jag varit i ungefär v 4. Så visst går det. Det enda min bm sa var att jag måste komma in för en kontroll om 2 v ist för 4 v, så att dom kan se att inte graviditeten satt sig i äggledaren istället.

  • Anonym (Ja)

    Jag var i samma sits. Tog urinprov för att kolla hcg och tror att jag gjorde något mer ultraljud. Men jag gjorde inalla fall aborten en vecka senare.

Svar på tråden Abort när inget syns på vul?