• Anonym (vill ha ett tredje barn)

    2 missfall på två månader. Någon mer? Hur gick försök nr 3?

    Hej!

    Jag blöder just nu ut mitt andra mf på lika många månader. Började blöda i fredags v.5+0, graviditesttest redan negativt.

    Förra månaden började jag blöda 4+4 men ordentligt v.4+6. Graviditetstest ner 2 dagar senare.

    Förra mf hade jag inte ont alls och än så länge inte denna gång heller.

    Vi har två barn sedan tidigare- båda blev till på andra försöket.

    Jag tog ur min hormonspiral i mitten av juli. mens kom igång kort därefter och vi blev gravida direkt. Det slutade ju som bekant med mf. Vi blev gravida igen utan men emellan och det är den graviditeten jag blöder ut nu.

    Någon mer med två tidiga mf på kort tid som har blivit gravid igen och det gått vägen?

    Någon som vill följas åt?

    Nu räknar jag bim runt 23/24-11.

  • Svar på tråden 2 missfall på två månader. Någon mer? Hur gick försök nr 3?
  • Anonym (J)

    Är inte i din situation men ni borde verkligen avvakta en hel cykel innan ni försöker igen så att inte ett dåligt ägg fäster igen för då blir det förmodligen missfall direkt igen.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (vill ha ett tredje barn) skrev 2018-10-21 11:33:09 följande:

    Hej!

    Jag blöder just nu ut mitt andra mf på lika många månader. Började blöda i fredags v.5+0, graviditesttest redan negativt.

    Förra månaden började jag blöda 4+4 men ordentligt v.4+6. Graviditetstest ner 2 dagar senare.

    Förra mf hade jag inte ont alls och än så länge inte denna gång heller.

    Vi har två barn sedan tidigare- båda blev till på andra försöket.

    Jag tog ur min hormonspiral i mitten av juli. mens kom igång kort därefter och vi blev gravida direkt. Det slutade ju som bekant med mf. Vi blev gravida igen utan men emellan och det är den graviditeten jag blöder ut nu.

    Någon mer med två tidiga mf på kort tid som har blivit gravid igen och det gått vägen?

    Någon som vill följas åt?

    Nu räknar jag bim runt 23/24-11.


    Hur gammal är du? Äggen blir tyvärr sämre ju äldre en kvinna blir, men om man får 3 missfall i rad kan man ha rätt till en missfallsutredning genom Landstinget.

    Kontakta kvinnokliniken på ert närmaste sjukhus isåfall. Vi fick göra en missfallsutredning efter vårt 3 e missfall, men tyvärr hittades ingen förklaring då.
  • Anonym (vill ha ett tredje barn)
    Anonym (J) skrev 2018-10-21 11:46:11 följande:

    Är inte i din situation men ni borde verkligen avvakta en hel cykel innan ni försöker igen så att inte ett dåligt ägg fäster igen för då blir det förmodligen missfall direkt igen.


    har funderat på det men samtidigt så ska ju så tidiga mf inte störa systemet allt för mycket eftersom det bara gick en vecka i slemhinnetillväxt än en vanlig cykel med mens.

    vi får se hur vi gör:)
  • Anonym (vill ha ett tredje barn)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-21 11:53:39 följande:

    Hur gammal är du? Äggen blir tyvärr sämre ju äldre en kvinna blir, men om man får 3 missfall i rad kan man ha rätt till en missfallsutredning genom Landstinget.

    Kontakta kvinnokliniken på ert närmaste sjukhus isåfall. Vi fick göra en missfallsutredning efter vårt 3 e missfall, men tyvärr hittades ingen förklaring då.


    Jag är 30 år så jag känner att tid finns.

    tråkigt för er. har det gått bra för er?
Svar på tråden 2 missfall på två månader. Någon mer? Hur gick försök nr 3?