• mican

    Vädjan om hjälp om oregelbunden mens och äl

    Hej på er! Nu skulle jag jätte gärna vilja ha er hjälp. Jag har en son på 4 år. För två år sedan fick jag ett sent missfall, någon månad senare fick jag operera bort en äggledare. Nu till min fråga eller min vädjan om hjälp. Jag har väldigt oregelbunden mens, kan vara ca 2 månader mellan mensen. Har väldigt svårt för att pricka in min ägglossning, den första dagen av mensen har så mycket mensvärk, och väldigt riklig mens som på dag 2 nästan är helt borta, kan små blöda några dagar till men sen borta helt. Vet inte hur jag ska gå till väga, har inte fått ett ändå plus på stickan på 2 år och längtan efter barn nr 2 tär på mig. Vet ej om jag kan få någon hjälp från kvinnokliniken, Dom så att jag måste få hjälp på en ivf klinik för att göra en utredning, men eftersom vi har barn sedan innan så får vi betala allt själva. Är det någon som vet om man kan få hjälp av gyn/kvinnokliniken för att få regelbunden ägglossning och mens? / Mickis

  • Svar på tråden Vädjan om hjälp om oregelbunden mens och äl
  • Jag är bara jag

    Det finns flera mediciner att prova för att få regelbunden mens och därmed äl. Så långa cykler är oftast utan äl. Ni måste inte gå till en privat IVF-klinik, räcker med en privat gynläkare.

Svar på tråden Vädjan om hjälp om oregelbunden mens och äl