• Missww­w
    Äldre 21 Oct 18:14
    13384 visningar
    17 svar
    17
    13384

    Vecka 16 mage fråga? med bild.



     vet inte om jag ser gravid ut ännu, jag kan inte riktigt knäppa jeansen som jag kunde innan, när jag stod i en affär idag och såg mig sj i spegeln blev jag förvånad över hur magen bara stack ut. Samtidigt känner jag mig som förut ganska mycket, fast jag hade väl en platt mage då.. mer eller mindre.. vad tycker ni(bara avgöra från denna bild)

    När börja er mage synas? eller ni som är gravida nu vilken vecka är ni o syns de eller inte?

  • Svar på tråden Vecka 16 mage fråga? med bild.
  • Äldre 21 Oct 18:17
    #1

    Första barnet fick jag blickar redan v.9 och hade mammabyxor v.14. Mycket tjockare än så där v.16. Andra barnet gällde mammabyxor från v.10, jag blev riktigt rund väldigt tidigt och v.16 kunde knappt de blinda tveka att jag var gravid.  Men det är såååå olika! Vissa har samma jeans hela graviditeten ut. Jag brukar sluta på magmått runt 110 cm. jag...

  • Missww­w
    Äldre 21 Oct 18:22
    #2

    tycker mest jag ser mullig ut men kan inte dra in magen heller så antar det börjar gå mot gravidhållet Tungan ute

  • Äldre 21 Oct 18:27
    #3
    Misswww skrev 2018-10-21 18:22:58 följande:
    tycker mest jag ser mullig ut men kan inte dra in magen heller så antar det börjar gå mot gravidhållet Tungan ute
    Du kanske tvärsmäller till och blir strandad val före v.30, vem vet?
  • Missww­w
    Äldre 21 Oct 20:18
    #4

    undrar typ dock om de är normalt med en sån mage i min vecka att den inte är 'större'

  • Äldre 21 Oct 20:22
    #5

    Hade nästan ingen mage alls innan vecka 20, sen var jag helt plötsligt jättegravid

    Kunde tom ha mina vanliga tighta jeans fram till vecka 22 sen var det typ dags för mammajeans över en natt

  • Äldre 22 Oct 07:40
    #6

    Runt den veckan så brukar jag vakna på morgonen knappt med mage först sedan se gravid ut på kvällen. Känns som att när man väl äter så har maten ingen stans att ta vägen förutom rakt ut. Jag brukar(har 4abarn få mage runt v 14-16) så det är nu en liten början til en mage där.

  • Äldre 22 Oct 07:43
    #7

    Jag är i v 17 nu och min mage är ungefär den storleken men sitter mycket högre upp. Gjorde även det förra gången. 

  • Missww­w
    Äldre 22 Oct 17:00
    #8

    Känner igen det att jag ser MYCKET mer gravid ut på kvällen än på morgonen, aldrig haft så förut att det blåst upp så på kvällen heller men nu är det ju en bebis där inne också Flört

  • Äldre 22 Oct 17:08
    #9

    Jag är i vecka 18 och först nu börjar jag se lite lite gravid ut. Fram tills vecka 18 var det ingen som trodde jag var gravid :p


    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Äldre 22 Oct 18:13
    #10

    I vecka 18 bytte jag till mammabyxor för att mina vanliga tighta jeans tryckte på magen om jag satt ner. Nu i v 22 börjar okända ana att jag har gravidmage. Är väldigt smal i vanliga fall så själv känner jag mig som en ballong men tydligen har jag inte sett gravid ut förrän de sista dagarna och det är bara om jag har tight tröja på mig.

  • Äldre 22 Oct 19:14
    #11


    Min mage v. 16 :)
  • Missww­w
    Äldre 23 Oct 01:55
    #12

    cyberbabe är det din första graviditet? tycker min mage också ser lite större ut när jag tar den ur den vinkeln har försökt ta lite olika vinklar Skrattande men jag vet inte om jag vill den ska synas ännu för jag vill kunna dölja det ett tag .

    o ni andra tak för svar :) verkar vara både och då att den kan synas eller inte synas eller ngt mellanting ;)

  • Äldre 23 Oct 18:53
    #13
    cyberbabe skrev 2018-10-22 19:14:33 följande:
    Min mage v. 16 :)
    Alla får väl mage om man svankar sådär!
  • Äldre 23 Oct 18:53
    #14
    cyberbabe skrev 2018-10-22 19:14:33 följande:
    Min mage v. 16 :)
    Alla får väl mage om man svankar sådär!
  • Äldre 27 Oct 08:24
    #15
    Misswww skrev 2018-10-21 18:14:03 följande:

     vet inte om jag ser gravid ut ännu, jag kan inte riktigt knäppa jeansen som jag kunde innan, när jag stod i en affär idag och såg mig sj i spegeln blev jag förvånad över hur magen bara stack ut. Samtidigt känner jag mig som förut ganska mycket, fast jag hade väl en platt mage då.. mer eller mindre.. vad tycker ni(bara avgöra från denna bild)När börja er mage synas? eller ni som är gravida nu vilken vecka är ni o syns de eller inte?


    Ser mer eller mindre ut sådär också, vecka 17. Gnällde för det tag sedan att - nu får det fan börja synas - och så plötsligt över en natt, så syntes det typ. Känner mig dock inte gravid..
  • kottel­in
    Äldre 27 Oct 08:41
    #16

    Jag fick knappt någon mage alls på hela graviditeten, ingen av gångerna.
    Frågade t o m min bm första gången hur jag kunde vara så smal!

    Jobbade på en stor arbetsplats på en central position och när jag gick hem inför förlossningen undrade många varför jag hade slutat, de hade inte ens sett att jag var höggravid. 

    När jag åkte hem från BB hade jag mina vanliga jeans.

    I vecka 16 syntes absolut ingenting, i sjunde/åttonde månaden kunde man ana  om jag inte hade en stor "tjocktröja" på mig.

    Så himla olika kan det vara!


    Ja, typ så...
  • Äldre 29 Oct 16:44
    #17

    Ser normalt ut!

    Magen började puta ut på riktigt i v11 och nu i v18(19 imon) har jag börjat se ganska gravid nu. Alla jeans är omöjliga så blir gravidbyxor snart.

Svar på tråden Vecka 16 mage fråga? med bild.