• Anonym (Girls titta hit!)

Vita streck och flammigt med foundation?

Jag använder en dagkräm med färg i från Urban Decay men efter någon timme så är det som om den har separerat sig från hyn lite och det är som vita streck och ser flammigt ut. Lite som om man hade målat med en dålig pensel. Har jag fel färg på krämen eller var ligger felet? Jag har torr hy men låter alltid en fuktkräm sjunka in i minst 15 minuter innan jag lägger på den färgade krämen.

• Svar på tråden Vita streck och flammigt med foundation?
  • Anonym (flib)

Nu känner jag inte till termerna så bra på svenska, men har du provat att använda en makeup primer efter fuktighetskrämen och innan din foundation? Hur applicerar du din foundation?

• Fia 28

Jobbar du framför dator? Har märkt att dataskärmen "äter" upp mitt smink. Primer kan hjälpa.

Anonym (flib) skrev 2018-10-22 15:12:46 följande:
    Nu känner jag inte till termerna så bra på svenska, men har du provat att använda en makeup primer efter fuktighetskrämen och innan din foundation? Hur applicerar du din foundation?
    Använder inte primer för min hy brukar inte tåla flera lager på lager. Sätter oftast på den med fingrarna som jag läste förut skulle blanda ut den bättre pga värmen och det har funkat bra i alla år tills nu då. Ska prova med en svamp nu och se om det blir skillnad men tvekar på att det blir det då det ju har funkat förut med fingrarna.
    Fia 28 skrev 2018-10-22 15:14:29 följande:
    Jobbar du framför dator? Har märkt att dataskärmen "äter" upp mitt smink. Primer kan hjälpa.
    Nej, det gör jag inte och det här händer när jag är ute på stan.
  • Fia 28
    Anonym (Girls titta hit!) skrev 2018-10-22 15:17:29 följande:
    Nej, det gör jag inte och det här händer när jag är ute på stan.
    Tycker mej minnas att jag hade liknande problem när jag var torrare i ansiktet. Så det kanske inte fungerar medn den foundation du använder om du är torr.
    Fia 28 skrev 2018-10-22 15:22:04 följande:
    Tycker mej minnas att jag hade liknande problem när jag var torrare i ansiktet. Så det kanske inte fungerar medn den foundation du använder om du är torr.
    Kan så vara för det såg inte ut så här med samma produkter innan jag blev torr i hyn. Hur fick du bukt med din torra hy? Vilka produkter använde du?
  • Fia 28

Jag var väl mest torr i ansiktet pga användning av mycket aknemedel. När jag fick bukt på aknen blev det mindre torrt. Att dricka mycket vatten hjälper iaf. 

• Duckan

Jag har extremt torr hud, men det här du beskriver har inte hänt mig ts. Låter som att din foundation krackelerar? Är den anpassad för torr hud? Om ej, börja med att köpa det.

Fia 28 skrev 2018-10-23 07:46:29 följande:
    Jag var väl mest torr i ansiktet pga användning av mycket aknemedel. När jag fick bukt på aknen blev det mindre torrt. Att dricka mycket vatten hjälper iaf. 
    Jag har ingen acne men tack ändå.
    Duckan skrev 2018-10-23 08:55:57 följande:
    Jag har extremt torr hud, men det här du beskriver har inte hänt mig ts. Låter som att din foundation krackelerar? Är den anpassad för torr hud? Om ej, börja med att köpa det.
    Vad hjälper din torra hy? Jag vet inte om den är speciellt för torr hud. Det är nån slags BB/CC från Urban Decay. Letade igår efter en bas för torr hy men hittade ingen. Ska använda Lumenes Blur och 24 hour rescue ett tag och se om det är UD som har ställt till det då jag läste någon recension att UD torkade ut nån annans hy.

Kan BB, CC, foundation torka ut huden? Vilka ingredienser ska man undvika?

• Duckan

Ts, inget hjälper min torra hud tyvärr. Det är en ständig jakt på bra krämer för att slippa stramandet och kliandet, men jag köper alltid foundations som ska vara anpassade för torr hud. Ex Laura Merciers Tinted Moisturizer och Maybellines Fit Me.
    När det är som värst tvingar jag mig att vara utan helt och kör lite concealer över det jag absolut vill täcka.

Jag har inte koll på Urban Decays produkter alls, men det brukar framgå i beskrivningen av produkten vilken sorts hud den passar.

Svar på tråden Vita streck och flammigt med foundation?