• Äldre 23 Oct 08:16
    509 visningar
    4 svar
    4
    509

    39 dagar kvar

    Nån mer som har ungefär 40 dagar kvar?

    Hur känns det? Känner ni er redo? Hur mår ni?

    Skriv gärna och berätta!????

  • Svar på tråden 39 dagar kvar
  • Äldre 23 Oct 08:23
    #1

    Jag har 35 dagar kvar! Känns helt galet. Väntar massor men börjar också känna mig lite orolig inför förlossningen. När kommer den att börja, hur ont gör det osv. Jag mår från och till illa men det har jag gjort hela graviditeten. Min livmodertapp är redan mjuk och mogen och jag får mycket sammandragningar om jag går.

  • Äldre 23 Oct 08:27
    #2

    Oj spännande! Då kanske den kommer tidigare?

    Är mitt tredje barn men de andra är 9 och 7 så känns som första. Är lite nervös för förlossningen.

    Men jag mår bra i övrigt. Jobbar fortfarnde och har inte bestämt mig för hur länge till jag ska göra det!

    Vet du vad ni väntar? Namn klart?

  • Äldre 23 Oct 09:12
    #3

    Ååh kul! Min sambo har 2 barn som är 6 och 8 år gamla. Jag hoppas babyn vill komma lite tidigare men samtidigt känns det som om jag nog kommer att gå över tiden. Hur var dina andra förlossningar?

    Antagligen är det en flicka vi väntar men det var nog inte helt klart när vi var på ul. Alla säger att jag har en "pojkmage" så det gör mig ännu mera osäker, haha. Om det är en tjej så har vi namnet klart. Vet ni könet?

  • Äldre 23 Oct 09:25
    #4

    Åh men vad roligt!

    Vad säger syskonen? Jag har gått över med de andra så tänker att det är likadant nu... men vi får väl se.

    Förlossningarna har gått otroligt fort, dottern- sist tog 1,30 från första värk till hon var ute- så hann precis in. Men därför jag är nojjig nu att det ska ta tid...

    Vi vet inte..hon såg inte på ultraljudet, först trodde hon tjej sen kille. Sen sa hon 60 procent kille och 40 procent tjej. Sen fick den bilden som gjorde att hon tror att det är kille... och ja tycker det verkligen är snopp och pung. Plus att jag har typisk killmage så jag är övertygad om kille:) magkänslan har sagt kille sen jag blev gravid:)men vi får veta säkert när den kommer!

Svar på tråden 39 dagar kvar