• SvenAno

Sexmissbruk, hjälp anonymnt

Jag anser mig lida av ett sexmissbruk. Någon som har erfarenheter och vet om man kan få anonym hjälp? Eller som själva kan lyssna och vägleda?

• Svar på tråden Sexmissbruk, hjälp anonymnt
  • Anonym (S)

Tror det ska finnas nåt Anonyma sexmissbrukare. Precis som anonyma alkoholister. Googla lite och se

• SvenAno

Jag vet att det finns ställen att gå till men jag vill inte min fru ska veta. Därför skulle jag vilja börja med att skriva anonymt med någon som förstår. Allt jag gjort är inte rumsrent om jag säger så.

• Anonym (S)
    SvenAno skrev 2018-10-23 14:59:52 följande:

Jag vet att det finns ställen att gå till men jag vill inte min fru ska veta. Därför skulle jag vilja börja med att skriva anonymt med någon som förstår. Allt jag gjort är inte rumsrent om jag säger så.

Jag förstår. Tyvärr är jag inte rätt person men hon eller han dyker med största sannolikhet upp närsom Lycka till!
  • SvenAno

Jag har googlat som bara den men inte hittat någonstans man kan prata anonymt med någon. Önskar det fanns någon psykolog eller så på något hjälpcentrum men det verkar svårt. Det finns stöd för tjejer och barn men inte för det här. Tack för ditt engagemang.

Mvh

Sven

• Anonym (S)
    SvenAno skrev 2018-10-23 17:26:34 följande:

Jag har googlat som bara den men inte hittat någonstans man kan prata anonymt med någon. Önskar det fanns någon psykolog eller så på något hjälpcentrum men det verkar svårt. Det finns stöd för tjejer och barn men inte för det här. Tack för ditt engagemang.

Mvh

Sven

Det låter märkligt att det inte finns. Det är väldigt bra och modigt av dig att vilja ha hjälp iallafall! Du kanske kan ringa Anonyma sexmissbrukare och säga att du inte är redo att gå på träffar utan vill ha mer telefonkontakt? De kan säkert hjälpa dig vidare
Svar på tråden Sexmissbruk, hjälp anonymnt