• PepsiMaxi

Inkonsekvent temperatur

Hej alla!

Jag är ny här. Brukar mest läsa med stort intresse,men nu är det dags för mig att ställa en fråga. Den här månaden är första månaden jag kör stenhårt med temp. Den har hela tiden varierat mellan 36.6 och 36.7 även om jag tar klockan sju varje morgon. Dagen som jag hade ägglossning ( iallafall skulle ha ägglossning ) så sjönk den till 36.5, dagen efter var den uppe på 36.7 igen och nästa dag 36.9 . Stegring precis som det ska vara. Sen gick temperaturen ner till 36.7 igen, och där har jag varit i två dagar. Vad betyder det att stegringen slutade och att jag nu är tillbaka på 36.7? Var det aldrig någon ägglossning då? Och har någon haft lika varierande som mig men ändå kunnat bli gravid?

• Svar på tråden Inkonsekvent temperatur
  • Tremblement de Terre

Har inget svar men vill gärna följa :)

• PepsiMaxi

Update! Idag ligger tempen på 36.8.... så den har ökat lite... får se vad som händer imorgon, om den går tillbaka, stannar eller ökar ytterligare... tycker bara att det är så konstigt att den hoppar så mycket. Kanske är det min termometer som inte är så bra? Har iallafall beställt en natural cycles termometer eftersom att de tydligen ska vara känsligare så får vi se vad den säger;)

• PepsiMaxi

Ingen som vet något om detta? Det visar fortfarande olika temperatur varje dag. Idag 37.1 vilket är det högsta jag haft. Men min trend verkar vara att den lika gärna kan visa 36.9 imorgon. Eller mindre. Det hoppar rejält. Kan Det ha med mina sömnproblem att göra?

• Anonym (A)

Vänta månaden ut för att se kurvan. Blir enklare att peka på när trolig ägglossning skett då. Man kan behöva ta några månader av tempning innan man lär sig sitt mönster.

• Anonym (tillförlitlighet)

du kanske har en icke tillförlitlig temp?

• PepsiMaxi
    Anonym (tillförlitlighet) skrev 2018-10-28 13:12:12 följande:

du kanske har en icke tillförlitlig temp?

Ja,Det är nästan så att jag tror det. Men jag har beställt en känsligare en:)
  • PepsiMaxi
    Anonym (A) skrev 2018-10-28 08:56:13 följande:

Vänta månaden ut för att se kurvan. Blir enklare att peka på när trolig ägglossning skett då. Man kan behöva ta några månader av tempning innan man lär sig sitt mönster.

Jag är ganska säker på att jag hade ägglossningsdagen förra fredagen. Allting stämde, det enda som blev konstigt var tempen efter ägglossningen. Och jag har.hört att man inte alltid släpper ett ägg,och isåfall går tempen inte upp. Men jag vet inte;)
    PepsiMaxi skrev 2018-10-29 00:47:01 följande:
    Ja,Det är nästan så att jag tror det. Men jag har beställt en känsligare en:)
    :)
  • PepsiMaxi

JAG ÄR GRAVID ????????????????????????

Jag plussade idag trots att min temperatur har varit så konstig! Jag fattar ingenting. Det är svårt att fatta att det jag önskat hela mitt liv blir sanning! Först tog jag ett clearblue som visade ett svaaagt svaaagt sträck. Så svagt att jag inte ens visste om det var ett sträck, så jag tog ett digitalt och det visade GRAVID???

Jag bifogar bilder

Det borde stämma va? Jag menar,båda visade ju något!

• Tremblement de Terre

Vad roligt! Grattis!!!!

• Tremblement de Terre

Vad roligt! Grattis!!!!

• oshark
    PepsiMaxi skrev 2018-11-01 09:38:31 följande:

JAG ÄR GRAVID ????????????????????????

Jag plussade idag trots att min temperatur har varit så konstig! Jag fattar ingenting. Det är svårt att fatta att det jag önskat hela mitt liv blir sanning! Först tog jag ett clearblue som visade ett svaaagt svaaagt sträck. Så svagt att jag inte ens visste om det var ett sträck, så jag tog ett digitalt och det visade GRAVID???

Jag bifogar bilder

Det borde stämma va? Jag menar,båda visade ju något!

Grattis!!!

Jag tänkte precis skriva och säga att man ska ha en termometer med två decimaler vilket du inte verkar ha. Väldigt stor skillnad på 36.71 och 36.79 i det här sammanhanget men det gick ju bra ändå!!

(Det är förövrigt vanligt tempen hoppar lite upp och ner, jag har mätt min mig allt från 36.50 till 36.71 den här lutealfasen, och dessutom dippat till 36.43 en dag.)
  • PepsiMaxi
    Tremblement de Terre skrev 2018-11-01 10:48:30 följande:

Vad roligt! Grattis!!!!

TAACK :):) Fattar det fortfarande inte,och är livrädd att mensen ska komma ändå. Men jag får.hoppas på det absolut bästa !:)
  • PepsiMaxi
    oshark skrev 2018-11-01 10:57:18 följande:

Grattis!!!

Jag tänkte precis skriva och säga att man ska ha en termometer med två decimaler vilket du inte verkar ha. Väldigt stor skillnad på 36.71 och 36.79 i det här sammanhanget men det gick ju bra ändå!!

(Det är förövrigt vanligt tempen hoppar lite upp och ner, jag har mätt min mig allt från 36.50 till 36.71 den här lutealfasen, och dessutom dippat till 36.43 en dag.)

Jag skaffade en med två decimaler för ett par dagar sen, men tänkte att det inte var någon idé just nu och tänkte börja om när mensen kom????????
  • PepsiMaxi

Grattis!!!

Jag skaffade en med två decimaler för ett par dagar sen, men tänkte att det inte var någon idé just nu och tänkte börja om när mensen kom????????
  • PepsiMaxi

Grattis!!!

Grattis!!

Svar på tråden Inkonsekvent temperatur