• Flizan30

Name it storlekar

Jag undrar vilken ålder Name its barnkläder i strl 68-74 motsvarar? Oftast så bruka man väl säga att 68 är 4-6 mån och 74 7-9.Men i den barnbutiken jag var i så sa expediten att name its stl är större och 68 är 6-9 mån och 74 9-12. Stämmer detta tycker ni?

• Svar på tråden Name it storlekar
  • Annikamed2barn

Jag har bara en body av det märket men tycker inte att den är större än någon annan.

• bubbelmaja

Jag tycker att alla name it-kläder är större än andra. Vilmer har 68 i det emsta nu, men name its 68 är fortfarande lite för stort.

• zazla

Jag älskar name it men storlekarna är väldigt förvirrande. Min dotter är nu 3 månader, väger 5600g och är 59 cm lång. Hon har 62 i bodys och tröjor men drunknar i byxorna i 62 så hon har fortfarande 56 i byxor.

I Andra kläder har hon 62 och i vissa fall 68 så just byxorna i name it är lite knasiga.

• vivianne

Name it:s bodys är rätt långa - det kanske är det expediten menar. Passar perfekt på långa smala barn.

• Norahs mamma

Jag tycker Name It är som HMs storlekar...

• lakristrollet

Speciellt stl 68 kan vara lite förvirrande...

Name it (newborn) stl 50-68 har en "liten" 68
    Name it stl 68 och uppåt har en "stor" 68

Samma storlek alltså, men det skiljer faktiskt ganska mycket. Den "stora" 68 är lite längre än den lilla, omfångsmässigt tycker jag att dessa storlekar är ganska lika. På det stora hela tycker jag att storlekarna är ganska jämförbara med t.ex. HM.

• Skrinda

Name It har helt sjuka storlekar... Just nu har dottern (5 mån, 6550g och 63cm) storlek 56 på deras byxor och 68 på deras bodys...

När hon var nyfödd fick hon ett jättesött set i rosa velour i storlek 56 av sin mormor från NameIt. Tunikan var mindre än "vanliga" storlek 50 så den växte hon ur jättesnabbt och byxorna blev lagom först nu vid fem månader...

• Lejån

Min tjej hade strl 56 på ett par jeans från name it tills hon var fem månader så nog var de lite stora alltid! Men heeeeeeelt underbart bra byxor!!

• Mamma2001

liite större än normal strl tycker jag ,dock tycker jag kvaliten är kass på mkt!

• Skrinda

Mamma2001! Eller hur!? Deras bodys och pyjamasar är ju sladdrigare och sämre än de från HM (men kostar 20-40 kr mer) Har inte köpt något därifrån men fått en del i present. Visst har de många fina färger och roliga tryck, men som sagt riktigt dålig kvalitet!!!!

• Lilla O

Byxorna är bra och ganska stora. Håller dock med om att bodysarna är lite sladdriga, men mjuka, sköna och ganska "normala" i storlek.

Svar på tråden Name it storlekar