• Anonym (Förvirrad)

    För tidigt för abort

    Efter många funderingar så har vi bestämt oss för att abort blir det bästa för oss. Otroligt jobbigt. Var ialf till läkaren idag. En otroligt okänslig läkare. Det var bara att hoppa upp i stolen med en gång. Hon höll på länge med ultraljudet. Frågar vilken vecka jag är i, tror slutet på v.7. -Nä det stämmer inte, 5+5 säger hon. Då är det tydligen för tidigt för att göra abort. Hur kan det vara för tidigt?! Är inte så tidigt som möjligt det bästa? Gick därifrån med en viss lättnad ialf & med en ny tid nästa vecka. Men nu börjar jag oroa mig. Såg hon fel? Ska jag låta det växa en vecka till? Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden För tidigt för abort
  • Anonym (Usch)

    Usch vilket bemötande! Hoppas det löser sig. Synd att behöva vara gravid längre än nödvändigt.

  • Sofie88

    Gjorde en abort i maj på Danderyd.

    Dom hade svårt att se något på ultraljudet så 3st läkare tittade,dom såg sen at jag va i vecka 5.eller tidigare

    Tog första tabletten när jag va där och sen tillbaka 2dagar senare för att göra resten,fick barn i januari så dom ville ha mig där när jag gjorde resten av aborten.

    Men ingen sa någonting om att det va för tidigt ..

    Hade sökt mig någon annanstans om jag vore du..lycka till

  • Anonym (Förvirrad)
    Sofie88 skrev 2018-10-23 20:33:54 följande:

    Gjorde en abort i maj på Danderyd.

    Dom hade svårt att se något på ultraljudet så 3st läkare tittade,dom såg sen at jag va i vecka 5.eller tidigare

    Tog första tabletten när jag va där och sen tillbaka 2dagar senare för att göra resten,fick barn i januari så dom ville ha mig där när jag gjorde resten av aborten.

    Men ingen sa någonting om att det va för tidigt ..

    Hade sökt mig någon annanstans om jag vore du..lycka till


    Tack för ditt svar! Läkaren kändes så konstig, hade även svårt att förstå allt hon sa. Hon bad inte inte nån annan kolla heller. Tyvärr har vi bara ett sjukhus här, får kanske söka mig privat.
  • Sofie88

    Hmmmmm skumt

    Jo läkaren vi hade va fan skum hon oxå..min sambo blev skit irriterad på henne...

  • Anonym (Samma tid)

    Jag gjorde medicinsk abort typ exakt den tiden. Skumt...

  • Anonym (A)
    Anonym (Usch) skrev 2018-10-23 20:19:39 följande:
    Usch vilket bemötande! Hoppas det löser sig. Synd att behöva vara gravid längre än nödvändigt.
    Håller med
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Usch) skrev 2018-10-23 20:19:39 följande:

    Usch vilket bemötande! Hoppas det löser sig. Synd att behöva vara gravid längre än nödvändigt.


    Ja känns jättejobbigt. Först fick jag vänta en vecka på att få tid & nu ännu en vecka. Hade ju dessutom tänkt på det ett tag innan jag ringde. Om min beräkning stämmer känner jag att det börjar bli för sent...
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Samma tid) skrev 2018-10-27 12:30:16 följande:

    Jag gjorde medicinsk abort typ exakt den tiden. Skumt...


    Ju tidigare desto bättre känns det som. Känner mig så förvirrad! Men har läst lite nu, att vissa landsting inte gör så tidigt?!
  • Anonym (Förvirrad)

    Var tillbaka idag. Fick träffa en annan läkare. Han sa att det inte alls hade varit för tidigt förra gången, hon hade sett att det satt en graviditet på rätt ställe även om det var väldigt tidigt. I journalen stod det att jag hade varit ambivalent. Men det är väl inte läkarens uppgift att bestämma åt mig även om jag var lite ledsen?!

Svar på tråden För tidigt för abort