• HenkeUlven

Frukost på Mcdonalds som standard?

Hur många äter sin frukost på Mcdonalds? Senaste tiden går frukosten på donken men jag beställer ett meal istället. :D Känns inte som bra utveckling kostmässigt men det är av jobb praktiska skäl. Är det fler som förtär sin frukost på donken och i så fall hur ofta? 

• Svar på tråden Frukost på Mcdonalds som standard?
  • ThomasW

Har gjort det några gånger med barnen i USA.
    Mår alltid dålligt efteråt.

• Meebo

Min frukost består av 2-3 muggar kaffe så visst skulle jag kunna göra det förutom att det blir så dyrt på McDonalds att dricka det där varje dag.

• Fia 28

Jag har aldrig ätit frukost där. Är ju verkligen itne hälsosamt.

• Tow2Mater

En kopp kaffe med en sausage-egg-bisquit och en hashbrown är gott ibland. :) Vill inte ha det varje dag, men ibland.

• Tow2Mater
    Fia 28 skrev 2018-10-24 13:18:31 följande:

Jag har aldrig ätit frukost där. Är ju verkligen itne hälsosamt.

kaffe och ägg ohälsosamt??
  • Fia 28
    Tow2Mater skrev 2018-10-24 14:48:41 följande:
    kaffe och ägg ohälsosamt??
    Ägg i sej är inte onyttigt. McMuffin bacon egg har över 300 kalorier, så nej inte alls nyttigt. 
  • Glinda från Oz

Jag äter frukost där två gånger om året kanske, det är supergott. Ta med mat istället så slipper du äta på Mc?Donalds.

• Tow2Mater
    Fia 28 skrev 2018-10-24 15:12:45 följande:
    Ägg i sej är inte onyttigt. McMuffin bacon egg har över 300 kalorier, så nej inte alls nyttigt. 
    300+ kalorier for frukost är ju inte alls mycket.
  • sysop

Några dagar i veckan blir det McDonalds och då ofta Big breakfast with Hotcakes eller Sausage Burrito om jag inte är så hungrig.

Troligtvis inte det nyttigaste men kanske inte heller det mest onyttiga

• HenkeUlven
    ThomasW skrev 2018-10-24 11:14:30 följande:

Har gjort det några gånger med barnen i USA.
    Mår alltid dålligt efteråt.

Håller med man är inte på topp efteråt men tyvärr har det blivit en enkel och snabb pit-stop inför vissa jobb. 

Skulle gissa att Mcdonalds skördar fler dödsoffer än någon annan per år. :D 

Svar på tråden Frukost på Mcdonalds som standard?