• Anonym (?)

Ogillar att umgås med killens kompisar

Hej!

Jag gillar inte att umgås med min killes kompisar. Jag och min kille har varit tsm i några år, har träffat hans kompisar några gånger vilka alla gånger jag känt mig obekväm/haft tråkigt. De pratar ofta om sitt, dvs. spel, datorer och annat som flyger över mitt huvud. En av kompisarnas tjej brukar vara med men hon brukar sitta klistrad vid sin telefon. Jag är även rätt blyg så har svårt bara där. Har svårt att ta initiativ och fråga saker. Normalt sätt brukar blygheten släppa om jag trivs och kan slappna av men så är inte fallet i detta sammanhang. Det är inget "fel" i sig på människorna, men de är inte min kopp te och jag trivs inte. Jag träffar själv mina vänner ganska sällan, och då en i taget, så han har inte träffat mina vänner. 

Måste man umgås med sin partners vänner? Detta sker alltså inte ofta, utan några få gånger på ett år. Kan man välja bort det och säga nej, jag vill hellre vara hemma? Känns som att jag "ska" följa med, och när man väl är där känns det som att jag följer med som en accessoar/handväska. Något som är med för syns skull/för att visas upp men som inte är en del av gruppen. 

((Bonus på detta så tycker jag inte om hans familj alls (helt annan historia, han har inte heller så bra kontakt) så kan känna att det känns lite tråkigt... Speciellt i framtiden om vi skulle få barn och så. Men det är som det är, man gillar inte alla antar jag.))

Någon med samma problem? Är det ok att inte umgås? Någon som slutat umgås? Tror min kille skulle vara okej med det, kanske tycka att det var lite tråkigt men acceptera mitt beslut så det är nog ingen fara där tror jag. 

• Svar på tråden Ogillar att umgås med killens kompisar
  • TriC

Ni har varit tillsammans i flera år, och ändå har du bara träffat hans vänner några gånger?? Men då är det väl inget problem att bita ihop och försöka vara social när det är så oerhört sällan ni träffar dem tillsammans? 

Att han inte, på flera år, träffat några av dina vänner är, minst sagt, märkligt. Men jaja......

• Anonym (A)
    TriC skrev 2018-10-24 11:27:26 följande:
    Ni har varit tillsammans i flera år, och ändå har du bara träffat hans vänner några gånger?? Men då är det väl inget problem att bita ihop och försöka vara social när det är så oerhört sällan ni träffar dem tillsammans? 

Att han inte, på flera år, träffat några av dina vänner är, minst sagt, märkligt. Men jaja......
    Håller med
  • Anonym (?)

Kanske överdrev lite, 2 år har vi varit tillsammans. Ingen av oss är speciellt social utav oss. Jag umgås knappt med vänner överhuvud taget. Träffar mina 2 tjejkompisar kanske 3-4 gånger om året, och tror det är ganska ointressant för min kille att sitta med två tjejer som bara vill snacka lite om livet. Vill dessutom träffa min kompis själv när jag väl gör det. Han umgås inte jätteofta med vänner heller. 

Alla är inte supersociala och hänger med kompisar varje helg. 

• Anonym (ozty)

Nej det finns ingen anledning att umgås med respektives vänner. Hälsa och byta ett par ord om man ses är ju fullt normalt men det behöver inte vara mer än så.

• Anonym (Bra men inte måste)

Nej, man måste inte men det kan vara en god idé att stå ut då och då för att underlätta det sociala och visa intresse för sin partners vänner. Om du känner dig utanför, be dem förklara vad de precis pratade om, du le dig något nytt och de får chansen att inviga dig i sina intressen.

Rör det sig om enstaka tillfällen per år så är det bara att glatt försöka förstå sig på olika spels uppbyggnad och lockelse.

• Anonym (Bra men inte måste)

Nej, man måste inte men det kan vara en god idé att stå ut då och då för att underlätta det sociala och visa intresse för sin partners vänner. Om du känner dig utanför, be dem förklara vad de precis pratade om, du le dig något nytt och de får chansen att inviga dig i sina intressen.

Rör det sig om enstaka tillfällen per år så är det bara att glatt försöka förstå sig på olika spels uppbyggnad och lockelse.

• Anonym (?)

Tack för svar och tankar. Får se hur jag gör/det blir. Tycker det är så svårt i vissa sociala sammanhang, trivs liksom inte. Dricker inte alkohol heller vilket gör mig till något av en udda fågel i de flesta sammanhang. Stör mig dessutom på hur "grabbig" min kille blir i dessa sammanhang. En petitess och inget att hänga upp sig på egentligen. Men blir lite "brööl, snus, öl. Jag är kille jag är cool och supersmart och sitter här och diskuterar med mina genivänner och använder ord jag inte ens vet vad de betyder." En total personlighetsförändring ibland. Förstår den dock, jag beter mig ju annorlunda med mina kompisar/i olika sammanhang också. Vi människor funkar väll så psykologiskt eller något, man har olika ansikten i olika sammanhang. Men blir så fånigt och påtagligt när man ser det utifrån haha... Någon mer som ser detta hos sin partner/män?

• Tow2Mater

Baka en god kladdkaka eller liknande och ta med dig, tillsammans med papperstalltikar/skedar/servetter. Tror det blir uppskattat och det kan ge alla nåt att oppna upp en konversation med dig om.

Svar på tråden Ogillar att umgås med killens kompisar