• Anonym (Elksj)

Våga släppa mannen på firmaresa?!

Min sambo har börjat på nytt jobb. En arbetsplats med enbart män. Många av arbetskamraterna är bekanta sedan förra anställningen så han känner de flesta.

Varje år åker de som vill ner till Tyskland o festar o sätter på prostituerade.

Nu är det dags för den resan och min sambo frågade vad jag tyckte om att han var medbjuden.

Jag litar på honom men jag litar inte på hans arbetskamrater. Med lite alkohol går vettet ur som man brukar säga.

Hade ni vågat släppa iväg er respektive?

Han är starkt emot otrohet men jag vet att så gott som alla arbetskamrater är gifta eller sambos men åker ändå och spenderar helgen med horor o alkohol och sen håller alla tyst om det när de landar där hemma igen.

Han kunde ju ljugit o sagt att det bara var lite party. Säger han till om hororna för att jag ska stoppa honom från att åka för att han inte litar på sig själv?

• Svar på tråden Våga släppa mannen på firmaresa?!
  • Anonym (Aldrig)

Jag hade separerat. En man som vill arbeta med sådana äckliga kollegor och vill åka på supa- och köpa-sexresor är ingen jag vill vara gift med.

• Anonym (.)

Jag hade inte velat att min man åkte på något sådant, inte enbart på grund av "risken" med frestelser och alkohol utan också pga att jag tycker det där är helt vidrigt. Inget jag skulle vilja att han stödde.
    Kanske är det lättare att säga till dom andra han inte fick för dig istället för att själv stå upp för sig? Prata med honom, skulle jag säga. Vad tycker han om hela grejen? Vad har han för argument till att faktiskt åka?

• Anonym (H)
    Anonym (.) skrev 2018-10-24 15:18:41 följande:
    Jag hade inte velat att min man åkte på något sådant, inte enbart på grund av "risken" med frestelser och alkohol utan också pga att jag tycker det där är helt vidrigt. Inget jag skulle vilja att han stödde.
    Kanske är det lättare att säga till dom andra han inte fick för dig istället för att själv stå upp för sig? Prata med honom, skulle jag säga. Vad tycker han om hela grejen? Vad har han för argument till att faktiskt åka?
    Samma här
  • Anonym (Fy!)

Personligen så hade jag om jag var din man och uttalat var emot otrohet tackat nej till resan och förklarat att jag inte vill att det ska verka som om jag är ok med de andras beteende. Om han väljer att följa med så är det ju indirekt så att han tycker det de andra för är ok.

• Topcom

Haha Whaat?! Är det du som ?tillåter? om han får åka eller inte?! Det är inte hans eget val om han vill åka eller ej? Jösses, låt människan få leva och sluta vara ?crazy girlfriend?. Han får väl ta ansvar över sig själv så får kollegorna göra som de vill

• Celaena

Jag hade inte velat att min man deltog i sådant. Inte för risken för otrohet utan för att det är helt vidrigt och går totalt emot mina (våra) värderingar. Hade ärligt talat haft svårt för att ha min man arbetandes med såna människor.

• Anonym (Elksj)

Åsikter om prostitution är egentligen off topic. Jag vet var vi båda står i den frågan och det söker jag inte andras åsikter om.

När man är i ett förhållande så är det inte bara att göra som man vill, när man vill. Det verkar oxå svårt att förstå.

Det handlar inte om att gå på puben en kväll med grabbarna eller köpa nya kläder.

Jag har svårt att tro att ni som är i ett monogamt förhållande bara hade ryckt på axlarna. För mig är det samma sak som att min partner inte bryr sig. Kanske gör inte DU det men då är du nog inte särskilt nöjd med relationen heller.

Jag ber om ursäkt om jag uttryckt mig otydligt i sammanhanget.

• Anonym (Elksj)
    Tow2Mater skrev 2018-10-24 15:38:52 följande:

"släppa iväg"? Ar han din hund?

Det är ett vanligt svenskt uttryck. Googla så får du se
  • Anonym (Elksj)
    Anonym (Aldrig) skrev 2018-10-24 15:18:15 följande:

Jag hade separerat. En man som vill arbeta med sådana äckliga kollegor och vill åka på supa- och köpa-sexresor är ingen jag vill vara gift med.

Kanske bättre att inte veta då eller?

Han har väl en 40st arbetskamrater som köper sex. Ingen av fruarna vet om det.

Jag har iallafall en ärlig sambo
Svar på tråden Våga släppa mannen på firmaresa?!