• Emelie Ohlsson

    Utomkvedshavandeskap?

    Hej,

    Jag måste få lätta på hjärtat!

    Söndag den 21 oktober så plussade jag. Hade då redan blödit en vecka utan att veta varför. Iallafall så fick jag väldigt ont i magen samma dag som jag plussade, höll i sig kanske 40 minuter. Åkte till sjukhuset för misstänkte missfall, tog HCG som var lite lågt, åkte in igen på tisdagen för ett nytt och då konstaterades att mitt värde hade dubblats därför uteslöt dem missfall!

    Har inte längre ont men blöder frt, behöver inget skydd eller så så det är inte mycket men har nu blödit allt som allt två veckor. Ska in igen om en vecka för att göra vul. Hoppades bara att ni kloka människor kunde stilla min oro. Kan det vara missfall ändå eller så illa som utomkvedshavandeskap?

    Bör lägga till att vi gjorde ett vul i söndags men det var alldeles för tidigt för att se något sa dem. Är i vecka 3 ,4 eller 5. Vet inte riktigt!

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap?
  • Jag är bara jag

    Eftersom du plussat kan du helt omöjligen vara i v.3. Man blir nämligen gravid den veckan för äl är 2+0. Är det flera dar sen du plussade är v.5 mer troligt, men man ser inget på VUL den veckan heller. Man blöder inte nödvändigtvis vid utomkvedes och lite blod- eller för den delen mycket blod- behöver inte betyda m.f heller. Ökande hcg är ju bra ur den aspekten, men bara ett VUL kommer ge helt klart besked.

  • Emelie Ohlsson

    Tacksam för svar, det var läkarna som sa att jag var i vecka 3. Vi har svårt att bekräfta när jag blev gravid därför har jag inte riktigt någon uppfattning själv.

    Är så orolig för att det ska vara x, trots att jag vet att det är bara ca 3% som får det

  • Jag är bara jag
    Emelie Ohlsson skrev 2018-10-24 17:45:16 följande:
    Tacksam för svar, det var läkarna som sa att jag var i vecka 3. Vi har svårt att bekräfta när jag blev gravid därför har jag inte riktigt någon uppfattning själv.
    Är så orolig för att det ska vara x, trots att jag vet att det är bara ca 3% som får det
    De menade nog att fostret förmodligen var 3 veckor för som sagt, du kan 100% absolut inte vara i v.3 om du plussade för flera dar sen. Försök hålla hoppet uppe tills nästa VUL, du kan inte mycket mer göra.
Svar på tråden Utomkvedshavandeskap?