• Äldre 24 Oct 19:26
    4798 visningar
    9 svar
    9
    4798

    Hjälp, lång mamma söker vagn!

    Jag har ca tre månader till förlossning och kan inte hitta en enda vagn jag inte slår fötterna i bromsen/korgen under så fort jag ska ta ut stegen när jag går. Älskar att gå, och går fort och vill inte att vagnen ska begränsa mig att kunna njuta av raska promenader när bebisen kommit.

    Jag är 185 lång och har ben som är nästan 1 meter långa (insidan av benen).

    Snälla, någon som har tips? Har prova alla emma ljung och slår fötterna i alla mer eller mindre.

    Tips på modell och märke någon som har egen erfarenhet. Tack på förhand.

  • Svar på tråden Hjälp, lång mamma söker vagn!
  • Anonym (K)
    Äldre 24 Oct 20:39
    #1

    Vi har en Bugaboo buffalo och min man som är 185 cm har aldrig haft det problemet. Han har dragit ut handtaget så långt det går. Buffalon säljs inte ny längre men vill du köpa begagnat finns det nog en hel del på Blocket. Annars är det fox som tagit över efter buffalo men jag vet inte om det är någon skillnad i längden på handtaget mellan dem.

  • Äldre 24 Oct 20:55
    #2

    Hmm har det problemet med min Viking. En lång vän hade en baby jogger city gt elite. Annars är bebis i sele (ergobaby, tula eller motsvarande) mindre begränsande än vagn...

  • Anonym (Långa båda två)
    Äldre 24 Oct 21:37
    #3

    Jag och min sambo är 176 och 185 cm långa. Vi blev avrådda bugaboo av butiken (Big Baby) då liggdelen är ganska låg på dessa vagnar och vi är ganska långa. Vi provade flera vagnar flera gånger och valde tillslut emmaljugas super nitro med outdoor chassi, då vi gillar att vara ute mycket i naturen. Ingen av oss slår i bromsen eller så i vagnen. Vi valde mellan denna vagn och britax go big. Den var också bra.

  • JPT
    Äldre 24 Oct 21:50
    #4

    Står förvisso att du redan har provat Emmaljunga, men jag skulle ändå rekommendera Emmaljunga NXT90/NXT90f. Har du testat den? Den har både teleskophandtag och knäledshandtag och går därför att justera ganska mycket. Min man är längre än du plus har väldigt långa ben och den fungerar finfint för honom. 

  • Äldre 25 Oct 06:48
    #5

    Kolla Stokke trailz, joolz day och kanske även britax smile :)

    Skulle själv välja Stokke trailz om jag inte vore så kort!

  • Anonym (Nästa­n två meter)
    Äldre 10 Nov 22:29
    #6

    Britax Go Next!

  • Äldre 12 Nov 12:16
    #7

    Min man är 188 cm och han hade inga problem att lyfta i och ur barnet ur en Buggaboo och att köra den gick utmärkt.
    En kollega som är 195 cm, eller mer t.o.m kör Bugga nu och är nöjd.

  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 17 Nov 17:14
    #8

    Min man är 195cm och vår första vagn var en Buffalo. Inga som helst problem. Vi har en donkey 2 nu och inga problem alls! :) jag är 163.

  • Äldre 19 Nov 12:45
    #9

    Brio go eller numera Britax go

    Mountain buggy

Svar på tråden Hjälp, lång mamma söker vagn!