• Juliaisabell95

Ångest och dödsångest

Eventuell TW.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    I snart 4 dagar så har jag vaknat mitt på natten av en grov ångest och dödsångest som bara får mig att vilja hoppa från en bro. Tanken slog mig igår att om jag skulle hoppa från en bro nu så måste någon veta om det så jag tog upp mobilen klockan 3 på natten och skrev till en av mina kompisar att jag inte riktigt förstår vad det är som händer men att jag kände på mig att någonting dåligt skulle hända, det gjorde det inte, tack gode gud. Jag får ångest väldigt lätt och det kan vara av en simpel fråga som " vill du hänga?" till " hur mår du?" så ligger jag och får panikångest. 

Jag är nu sjukskriven från jobbet i 2 veckor på grund av stress och trauma från 2 våldtäkter som hände i somras och jag får panik på att jag måste ringa till VC igen och berätta att det inte går mer, jag får panik av känslan av att plocka upp mobilen och ringa och behöva förklara situationen igen när det drar igång så stark reaktion. 

Hur gör man för att förbättra det? Får man någon medicin eller är det bara att ta tag i ångestvågorna som det kommer och försöka bearbeta det. Jag klarar inte av att jobba nu men jag vågar inte ringa och berätta det för läkarna i tron om att dom kommer tro att jag ljuger..

• Svar på tråden Ångest och dödsångest
  • Mongoliet

PTSD förmodligen. Kommer förhoppningsvis & troligtvis bli bättre & fasas ut & inte hända lika ofta längre fram. Det är ett helvete men det är bara att stå ut.

• Juliaisabell95
    Mongoliet skrev 2018-10-24 22:37:05 följande:

PTSD förmodligen. Kommer förhoppningsvis & troligtvis bli bättre & fasas ut & inte hända lika ofta längre fram. Det är ett helvete men det är bara att stå ut.

Hur lång tid kommer det ta ?? Det är 3 & 1 månad sedan det hände. Jag fungerar inte klokt och jag är fan rädd att jag en dag inte står ut och gör något dumt..
  • Mongoliet
    Juliaisabell95 skrev 2018-10-24 22:46:40 följande:

Hur lång tid kommer det ta ?? Det är 3 & 1 månad sedan det hände. Jag fungerar inte klokt och jag är fan rädd att jag en dag inte står ut och gör något dumt..

Det är omöjligt att säga. Du borde ju kunna få lättare ångestdämpande mediciner av din läkare. Du borde få någon samtalskontakt. Om inte du får det så ring någon av alla gratis jourhavande präst mm som finns alt kanske någon annan än dina vänner. Svårt att vara helt ärlig med sådant med vänner & familj. Det är för tungt för de flesta & det kanske du känner av & då ökar ångesten. Du kommer inte att dö av själva ångesten. Det är skönt att veta iallafall.
  • Juliaisabell95
    Mongoliet skrev 2018-10-24 22:51:51 följande:

Det är omöjligt att säga. Du borde ju kunna få lättare ångestdämpande mediciner av din läkare. Du borde få någon samtalskontakt. Om inte du får det så ring någon av alla gratis jourhavande präst mm som finns alt kanske någon annan än dina vänner. Svårt att vara helt ärlig med sådant med vänner & familj. Det är för tungt för de flesta & det kanske du känner av & då ökar ångesten. Du kommer inte att dö av själva ångesten. Det är skönt att veta iallafall.

Jag har samtalskontakt men var 3:e vecka och nu har mitt mående blivit värre. Jag fick höra att dom inte vill skriva ut några mediciner än men vad annars bör jag göra ?? Jag har berättat för några vänner men som sagt, dom förstår inte och har nästan fått värre reaktioner. Jag vet att jag inte konmer dö AV ångesten, jag är rädd att jag kommer döda mig själv på grund av ångesten..
  • Juliaisabell95
    Mongoliet skrev 2018-10-24 22:51:51 följande:

Jag har samtalskontakt men var 3:e vecka och nu har mitt mående blivit värre. Jag fick höra att dom inte vill skriva ut några mediciner än men vad annars bör jag göra ?? Jag har berättat för några vänner men som sagt, dom förstår inte och har nästan fått värre reaktioner. Jag vet att jag inte konmer dö AV ångesten, jag är rädd att jag kommer döda mig själv på grund av ångesten..
Svar på tråden Ångest och dödsångest