• Enciap

Fråga gällande väntetid efter intervju

Hej alla !

Jag hade en fråga till er. Min man har varit på intervju nu på svenska ambassaden i Teheran och jag undrar om någon nyligen har färsk information om hur lång tid det tog efter intervjun för att få ett beslut ? Vi har bott med varandra i 3 år och har ett barn som är 2 snart!

Ansökte : 13 augusti

Intervju : 15 oktober

Blir så tacksam om ni svarar och ger mig tips om hur jag kan göra för att skynda på till beslut för jag är ensamstående här och har det verkligen svårt!

• Svar på tråden Fråga gällande väntetid efter intervju
  • Anonym (Hmm...//)

Ingen aning om väntetid men undrar varför du har det svårt som ensamstående? Du bor väl i Sverige?

Har din man jobb här? I annat fall har du det ju bättre när han inte är här så du slipper försörja honom?!

• Enciap
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-10-25 12:21:14 följande:

Ingen aning om väntetid men undrar varför du har det svårt som ensamstående? Du bor väl i Sverige?

Har din man jobb här? I annat fall har du det ju bättre när han inte är här så du slipper försörja honom?!

Jag har heltidsjobb, ett barn som går på förskolan och jag jobbar själv på förskolan! Min son saknar sin pappa har fått upprepande andningsattacker som jag behövt åka in till akuten för! Och andra svårigheter. Man har ju de inte bättre av att ens man/fru inte är hos en tror jag när man väl är gift!
  • Anonym (Me)
    Enciap skrev 2018-10-25 12:25:06 följande:

Jag har heltidsjobb, ett barn som går på förskolan och jag jobbar själv på förskolan! Min son saknar sin pappa har fått upprepande andningsattacker som jag behövt åka in till akuten för! Och andra svårigheter. Man har ju de inte bättre av att ens man/fru inte är hos en tror jag när man väl är gift!

Nej, men så är det rätt många som har det. Bara bita ihop, det blir bättre framöver.
Svar på tråden Fråga gällande väntetid efter intervju