• Jennn

    Vilken ersättning? Ledsen bebis!

    Hej!

    Jag har en son som är 1 månad på söndag. Jag ammar inte utan kör ersättning.

    För en vecka sen körde jag NAN PRO 1 vanliga, har varit ledsen och ont i magen sen jag började, kör nu NAN PRO sensitive och hans bajs blev fastare och sover lite bättre men skriker fortfarande under matningen och efter. Har testar minifom men han blev värre med det. Nu funderar jag på att testa Semper. Men ska man köra på Semper vanliga eller Semper sensipro direkt? Tänkte testa Semper magdroppar oxå. Vill testa allt för att kunna utesluta.

  • Svar på tråden Vilken ersättning? Ledsen bebis!
  • nnnnnnnn

    Hipp, testa den först. Tog oss ett bra tag att hitta, men den funkar för många.
    Och vänta med magdropparna om du byter ersättning, så du vet om ersättningsbytet gör någon skillnad... Våra barn har fått ont i magen av magdropparna, så det hade inte varit bra för oss att byta ersättning samtidigt som vi började ge magdropparna...

  • Kellie13
    Jennn skrev 2018-10-25 14:49:37 följande:

    Hej!

    Jag har en son som är 1 månad på söndag. Jag ammar inte utan kör ersättning.

    För en vecka sen körde jag NAN PRO 1 vanliga, har varit ledsen och ont i magen sen jag började, kör nu NAN PRO sensitive och hans bajs blev fastare och sover lite bättre men skriker fortfarande under matningen och efter. Har testar minifom men han blev värre med det. Nu funderar jag på att testa Semper. Men ska man köra på Semper vanliga eller Semper sensipro direkt? Tänkte testa Semper magdroppar oxå. Vill testa allt för att kunna utesluta.


    Jag tror inte att det beror på ersättningen att han har ont i magen, det du kan göra isåfall är att blanda ersättningen med olja. ( 1 tesked) det går bra med rapsolja då det inte har nån smak. Lugna dig med sempers magdroppar då min erfarenhet med två barn inte har fungerat, bara kostar massa pengar.
  • SI12344
    Kellie13 skrev 2018-10-28 05:12:00 följande:

    Jag tror inte att det beror på ersättningen att han har ont i magen, det du kan göra isåfall är att blanda ersättningen med olja. ( 1 tesked) det går bra med rapsolja då det inte har nån smak. Lugna dig med sempers magdroppar då min erfarenhet med två barn inte har fungerat, bara kostar massa pengar.


    Blanda inte nåt i ersättningen...

    Bebisar får ont i magen, se till så att han inte sväljer för mkt luft och rapas ordentligt till att börja med.
  • sysop

    Du har säkert full koll men jag skriver ändå några värt att tänka på.

    - Nan 1 och motsvarande får inte värmas i mikrovågsugn, utan värms med fördel i vattenbad.

    - Var noga med vatten kvalitén till din ersättning (skall koka på spisen upptill 5 min för att sedan svalna av)

    - Rätt temperatur är även det viktigt, vare sig för varmt eller kallt testa mot en känslig del på din hand då det inte ska kännas vare sig varmt eller kallt.

    - Som redan skrivits så är luft i magen ofta en orsak till magont, använd gärna en sugnapp som minimerar detta, möjligtvis massage som komplement till rapning.

    - Prata gärna med BB och BVC om råd och tips för just ditt barn

    - Prova inte för många olika saker på en gång, då det kan vara svårt att veta vad som gjorde att det fungerade om man har ändrat många saker.

    - Tålamod

  • HumanNature

    Min dotter hade också ont i magen som liten, både dom 5 första veckorna jag ammade och sedan när vi gick över till ersättning. Semper magdroppar funkade jättebra och det fick hon ganska länge (även när hon började äta fast föda), minns inte hur länge men vi testade oss fram. Vi gav Hipps ersättning och är supernöjda med den.

  • Jennn
    sysop skrev 2018-10-28 10:13:16 följande:

    Du har säkert full koll men jag skriver ändå några värt att tänka på.

    - Nan 1 och motsvarande får inte värmas i mikrovågsugn, utan värms med fördel i vattenbad.

    - Var noga med vatten kvalitén till din ersättning (skall koka på spisen upptill 5 min för att sedan svalna av)

    - Rätt temperatur är även det viktigt, vare sig för varmt eller kallt testa mot en känslig del på din hand då det inte ska kännas vare sig varmt eller kallt.

    - Som redan skrivits så är luft i magen ofta en orsak till magont, använd gärna en sugnapp som minimerar detta, möjligtvis massage som komplement till rapning.

    - Prata gärna med BB och BVC om råd och tips för just ditt barn

    - Prova inte för många olika saker på en gång, då det kan vara svårt att veta vad som gjorde att det fungerade om man har ändrat många saker.

    - Tålamod


    Tack för bra ord och råd! Lugnade!:)
Svar på tråden Vilken ersättning? Ledsen bebis!