Socutredning?..
Vilka andra myndigheter inhämtar soc information ifrån under en socutredning?
Det beror ju på varför utredningen görs... I vårt fall var det förskolan och tandvården de ville kontakta (men åtminstone tandvården fick vi "godkänna" först att de kontaktade, förskolan gjorde anmälan så de antar jag att de hade kontaktat oavsett vad vi ville). Men inga andra...
Det beror ju på varför utredningen görs... I vårt fall var det förskolan och tandvården de ville kontakta (men åtminstone tandvården fick vi "godkänna" först att de kontaktade, förskolan gjorde anmälan så de antar jag att de hade kontaktat oavsett vad vi ville). Men inga andra...
Utredning efter orosanmälan om barn
Jo, men vad är de oroade för. Vem anmälde och varför?
För att om barnen är utsatta för omsorgssvikt så är det ett av de ställen där det blir tydlig tidigt. Uteblir föräldrarna (tillgodoser inte barnet behov av tandvård) eller är tänderna misskötta? (dålig kost ex). Tar föräldrarna itne till sig information om hur barnets tänder ska skötas? (barn som inte förstår att man ska borsta tänderna)..