Dejta på jobbet?
För lite drygt ett år sen blev jag singel, smärtsamt uppbrott som tagit ett tag att komma över. Under året har jag blivit utbjuden av 2 olika "kollegor", stort företag, den ena jobbar för en underleverantör och den andre inom samma organisation som jag själv men med helt andra uppgifter. Jag har då tackat nej med hänvisning till att jag inte är redo. Trevliga prickar bägge två men jag kanske inte riktigt kan se mig o en relation med någon av dem.
Nu har jag själv gått och blivit intresserad av en tredje kollega, har ingen aning om han ens skulle vara intresserad tillbaka men ställs nu inför ett litet dilemma.
Om jag bjuder ut honom kommer folk få veta det, och jag vill inte att de som bjudit ut mig ska känna sig dissade. Skulle jag gå på dejt med en eller bägge av dem, för att sedan "slå klorna" i ytterligare en kollega är jag orolig för hur det kommer se ut.
Så vad är bäst? Avvakta tills de två tidigare kollegorna har sällskap (rent av tussa ihop dem med andra singlar?), dejta dem varsin gång och känna efter hur det känns (de vet bägge två om att den andre frågat mig en gång i tiden) och sen eventuellt bjuda ut han jag faktiskt är intresserad av, eller hålla mig till "dont shit where you eat" och börja dejta utanför bygget helt och hållet?