• Anonym (Tveksam)

Dejta på jobbet?

För lite drygt ett år sen blev jag singel, smärtsamt uppbrott som tagit ett tag att komma över. Under året har jag blivit utbjuden av 2 olika "kollegor", stort företag, den ena jobbar för en underleverantör och den andre inom samma organisation som jag själv men med helt andra uppgifter. Jag har då tackat nej med hänvisning till att jag inte är redo. Trevliga prickar bägge två men jag kanske inte riktigt kan se mig o en relation med någon av dem.

Nu har jag själv gått och blivit intresserad av en tredje kollega, har ingen aning om han ens skulle vara intresserad tillbaka men ställs nu inför ett litet dilemma.

Om jag bjuder ut honom kommer folk få veta det, och jag vill inte att de som bjudit ut mig ska känna sig dissade. Skulle jag gå på dejt med en eller bägge av dem, för att sedan "slå klorna" i ytterligare en kollega är jag orolig för hur det kommer se ut.

Så vad är bäst? Avvakta tills de två tidigare kollegorna har sällskap (rent av tussa ihop dem med andra singlar?), dejta dem varsin gång och känna efter hur det känns (de vet bägge två om att den andre frågat mig en gång i tiden) och sen eventuellt bjuda ut han jag faktiskt är intresserad av, eller hålla mig till "dont shit where you eat" och börja dejta utanför bygget helt och hållet?

• Svar på tråden Dejta på jobbet?
  • Mongoliet

Datea alla efter varandra samma dag. Samma cafe med en 30 min emellan.

• Anonym (Tveksam)
    Mongoliet skrev 2018-10-25 16:28:54 följande:

Datea alla efter varandra samma dag. Samma cafe med en 30 min emellan.

Total öppenhet med andra ord...Kanske en liten dokusåpa? BMA söker "fru".

Skämt åsido, skulle aldrig orka med en sån kväll.
  • Jonnynilsson

Snabbt svar: Dejta inte på jobbet!

Men naturligtvis kan man ju inte bara strunta i sina känslor. Om du verkligen vill så bara kör på. Dom andra snubbarna har inget företräde på något vis bara för att dom frågat först.

• taquine

Tycker du ska dejta utanför jobbet.Tänk vad jobbig stämning om det skiter sig...Som sagts , man ska inte bedriva hor på kontor.Ganska billigt faktiskt.

Goodness me
  • Anonym (A)
    taquine skrev 2018-10-25 16:58:10 följande:
    Tycker du ska dejta utanför jobbet.Tänk vad jobbig stämning om det skiter sig...Som sagts , man ska inte bedriva hor på kontor.Ganska billigt faktiskt.
    Håller med
  • Anonym (Tveksam)
    Jonnynilsson skrev 2018-10-25 16:36:11 följande:

Snabbt svar: Dejta inte på jobbet!

Men naturligtvis kan man ju inte bara strunta i sina känslor. Om du verkligen vill så bara kör på. Dom andra snubbarna har inget företräde på något vis bara för att dom frågat först.

Det är ju det som är grundregeln helt klart, synd faktiskt då man ju jobbar för en av de arbetsgivare i området som specifik anställer folk med mina intressen och min värdegrund. Kommun med 66 000 invånare, varav 4400 jobbar med mig...
  • Mandel

Först måste du med i beräkningen vad som händer om kollegan inte vill gå ut med dig eller om ni blir ett par och det sedan tar slut. Hur kommer det att kännas på jobbet då?
    Du kan så klart inte börja ragga på nästa kollega i så fall utan se till att vara riktigt säker innan du frågar om en dejt.

Du har så klart ingen skyldighet att känna dåligt samvete för att du inte gick på dejt med någon av de två som bjöd ut dig och att du nu själv väljer en annan kollega.
    Du är ju fri att välja vem du själv vill vara med!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mongoliet

Du får väl försöka få någon hint om gubbe 3 är intresserad & om han är det kan ni väl ses lite utan att det ska kännas som en date. Skit i övriga 2.

• Anonym (Tveksam)

Det är ju det man är orolig för, att man ska råka på någon som inte klarar av att vara vuxen om det inte blir "happily ever after" .
  • Anonym (.)

Känner alla varandra? Amnars om bara 1 och 2 är beksnta kan du ju säga att det kändes fel därför och köra på nr 3.

• Anonym (Jenny)

Varför ens bry sig om vad de andra kan tänkas tycka? Du har ingen anmälningsplikt eller skyldighet gentemot dom. Du har tackat nej för att du inte var intresserad, punkt.

Varför då dejta dom i nån slags bakvänt dåligt samvete när du ändå inte är intresserad? Vilken röra DET kommer vara!

Varför ska de veta att du dejtar nån annan?

Fråga den här killen lite diskret om ni kan gå och fika och sen se vart det leder. Den här killen lär ju också vara mån om hur det går om det skiter sig så ni har ju samma utgångspunkt att diskutera.

• Anonym (Q)

Man ser folk ur ett helt annat perspektiv på jobbet än på krogen.  Krogen är ONS arenan.  ONS på jobbet är kanske inte helt lyckat. Sedan har många företag regler kring detta för det är otroligt vanligt och det blir besvärligt framför allt för chefer.
  • Anonym (skumt)
    Anonym (Tveksam) skrev 2018-10-25 16:25:00 följande:

Om jag bjuder ut honom kommer folk få veta det, och jag vill inte att de som bjudit ut mig ska känna sig dissade. Skulle jag gå på dejt med en eller bägge av dem, för att sedan "slå klorna" i ytterligare en kollega är jag orolig för hur det kommer se ut.

Så vad är bäst? Avvakta tills de två tidigare kollegorna har sällskap (rent av tussa ihop dem med andra singlar?), dejta dem varsin gång och känna efter hur det känns (de vet bägge två om att den andre frågat mig en gång i tiden) och sen eventuellt bjuda ut han jag faktiskt är intresserad av, eller hålla mig till "dont shit where you eat" och börja dejta utanför bygget helt och hållet?

Men dem är ju dissade? Så vad spelar det för roll? Du vill ju inte ha dem.

Varför ska du ta socialt ansvar för dem? Skumt. Varför bjuda ut nån du inte vill ha? Snacka om att krångla till det.

Bjud ut snubben du vill ha istället.
  • transparent

Enkelt: dejta han du är intresserad av.
    De två du inte är intresserad av, dejtar du inte. De kanske känner sig dissade. De överlever.

• SunTiger

Tussa ihop med andra som är singlar och kan tänkas passa ihop är bland det medmänskligaste man kan göra. Inte tvinga på dem en date eller så utan bara se till att träffas. Men det har inte med ditt date att göra.

• TriC

Strunta i de två första! Vad spelar det för roll om de känner sig dissade?? De är vuxna människor, och du har inte på något vis ansvar för deras känslor.

Kör på och börja flirta osv med nr 3. Lycka till! 

• Anonym (StoraSnoppen)
    Anonym (Tveksam) skrev 2018-10-25 16:25:00 följande:

För lite drygt ett år sen blev jag singel, smärtsamt uppbrott som tagit ett tag att komma över. Under året har jag blivit utbjuden av 2 olika "kollegor", stort företag, den ena jobbar för en underleverantör och den andre inom samma organisation som jag själv men med helt andra uppgifter. Jag har då tackat nej med hänvisning till att jag inte är redo. Trevliga prickar bägge två men jag kanske inte riktigt kan se mig o en relation med någon av dem.

Nu har jag själv gått och blivit intresserad av en tredje kollega, har ingen aning om han ens skulle vara intresserad tillbaka men ställs nu inför ett litet dilemma.

Förstår dig. Inte riktigt jämförbart, men jag frågade en kvinna på gymmet om hon ville ses och det ville hon inte.

Hade varit skönt att slippa se henne mer även om det inte var en katastrof.

Fundera en extra gång på saken och gör konsekvensanalys innan du tar första steget.
Svar på tråden Dejta på jobbet?