• Marie95

Hcg stiger inte som det ska?

Hej! Tog för snart två veckor sen ett grav test som var positivt det visade 1-2 veckor. I måndags var jag och gjorde ett vul som inte visade något tecken alls på graviditet så jag lämnade blodprover som nu visar att hcg stiger men inte så mycket som det ska .. någon som har varit med om detta? Kan det vara för att det fortfarande är väldigt tidigt?

• Svar på tråden Hcg stiger inte som det ska?
  • EpicNurse

Varför gjorde du vul?

Det kan vara för tidigt, utomkveds eller avstannat. De två sistnämnda är mest sannolika om hcg inte stiger normalt.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mom2014

Hur har det gått för dig?

Jag tog ett hcg för 1 v sen var i V 4 då och det låg på 238. Nu 1 v senare ligger det på 243. Har redan 4 MF sedan innan. Tappat hoppet nu????

• Mom2014

Uppdaterar här;

Min hcg har ökat men inte dubblats. Jättekonstigt. Imorgon ska jag på ul och då får jag veta lite mer. Så här har min hcg sett ut; 238, 243 (en vecka senare) 324 efter 48 h, 484 efter 48h 631 efter 48 h. Idag testade med cb som gick från 2-3 V till 3+. Är så klart orolig att det ska vara ett X. Imorgon borde jag få veta efter ul och hcg prov. Jag som trodde att missfall var på G..

• Marie95

Hej! för mig var det tyvärr ett missfall... men det behöver inte vara så för dig! jag är inte så insatt i hur hcg & det fungerar men jag hoppas på det bästa & att det går bra för dig!

• EpicNurse
    Mom2014 skrev 2018-11-04 22:12:23 följande:

Uppdaterar här;

Min hcg har ökat men inte dubblats. Jättekonstigt. Imorgon ska jag på ul och då får jag veta lite mer. Så här har min hcg sett ut; 238, 243 (en vecka senare) 324 efter 48 h, 484 efter 48h 631 efter 48 h. Idag testade med cb som gick från 2-3 V till 3+. Är så klart orolig att det ska vara ett X. Imorgon borde jag få veta efter ul och hcg prov. Jag som trodde att missfall var på G..

Nej vad tråkigt :(

Bra att du får svar idag!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mom2014

Uppdaterar även här;

Hinnsäck såg man idag på rätt ställe. Alldeles för tidigt för att säga om det utvecklas på rätt sätt men för en vecka sen såg man ingenting. Det har gått framåt????

• Mom2014

Tog ett CB test igår efter ul, det visade 2-3 veckor istället för 3+... utöver detta har jag fått bruna flytningar. Tog nytt hcg idag, vi får se. Har ingen bra känsla direkt ...

• Mom2014

Jag blir ju inte klok på det här. Cb har tidigare visat gravid 2-3 hur länge som helst. I söndags blev det 3+. I måndags tills idag har det visat 2-3. Idag tog jag nytt test som visar 3+ igen. Igår låg hcg på 1270. Det ska bli spännande att få veta dagens resultat..

• Mom2014
    Ida3434 skrev 2018-11-07 18:37:00 följande:

Hände mig i våras och det visade sig vara utomkveds :( 

Vad tråkigt

I och med de har sett ett hinnsäck så tror de inte att det är utomkveds. Tog ett test idag som fortfarande visar gravid 3+. Har blött i snart 1v. Får se vad hcg visar. UL på måndag.
  • Mom2014

Uppdaterar igen; Började blöda rätt så mycket. Åkte in idag och de bekräftade att det är ett missfall igen. Mitt 5:e nu. Så trist men skönt att veta i alla fall.

• UndrandeSökare
    Mom2014 skrev 2018-11-10 22:11:11 följande:

Uppdaterar igen; Började blöda rätt så mycket. Åkte in idag och de bekräftade att det är ett missfall igen. Mitt 5:e nu. Så trist men skönt att veta i alla fall.

Beklagar missfallet. Om man fått 3 missfall så kan man få göra en missfallsutredning via Landstinget. Ring Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och be att få göra en sådan, ibland kan det vara någea månaders kö. Så om ni inte redan gjort en utredning så se till att få göra det.

Missfall kan orsakas av kromosomfel på embryot, men det kan också vara andra orsaker tex koagulationssjukdom hos kvinnan, då får man Trombyl och Fragminsprutor utskrivet.
Svar på tråden Hcg stiger inte som det ska?