Trött på min man som inte konverserar.
Min man är så j*vla jobbig när han inte kommunicerar med mig alla gånger till den grad som jag känner att jag behöver. Är alla män på detta vis eller bara han?
I morse var han i skogen med vår dobermann-tik på 1 år och kom hem så snabbt så jag inte trodde att de gått ända till skogen över huvud taget... Han förkortar promenaderna hela tiden och ljuger att så inte är fallet.....
När jag ber han att ta hunden till parken (då jag själv är en duktig elev på komvux, och har sällan tid för vår tik, vilket han vet om), så säger han att han redan varit i skogen istället, och så är det färdigpratat och han går och stänger om sig.
Vår tik har redan börjat visa upp tecken för att vara smått aggressiv när hon inte får all motion hon behöver, men han har inte en hjärna som kan förutspå alla risker och se in i framtiden...
Jag undrar så ofta om det är bara han eller alla män som har fel på sina kromosomer på detta sätt? Min mormor som jag står nära säger att alla män är dåliga på just detta sätt och har tunnelseende, och tänker inte ur många perspektiv.
Vi har även en dotter hemma på 7 år, så hunden får absolut inte bli arg med tiden. Det finns ingen annan lösning än att han förbättrar sig eller åtminstone kommunicerar mer med mig så vi lättare kommer på en lösning tillsammans!!!
Skönt att få skriva av sig lite... Jag undrar främst om era män är likadana, så att det här är bara något att svälja, och att det inte finns något att göra åt?