• Äppelcidervinäger

Trött på min man som inte konverserar.

Min man är så j*vla jobbig när han inte kommunicerar med mig alla gånger till den grad som jag känner att jag behöver. Är alla män på detta vis eller bara han?

I morse var han i skogen med vår dobermann-tik på 1 år och kom hem så snabbt så jag inte trodde att de gått ända till skogen över huvud taget... Han förkortar promenaderna hela tiden och ljuger att så inte är fallet.....

När jag ber han att ta hunden till parken (då jag själv är en duktig elev på komvux, och har sällan tid för vår tik, vilket han vet om), så säger han att han redan varit i skogen istället, och så är det färdigpratat och han går och stänger om sig. 

Vår tik har redan börjat visa upp tecken för att vara smått aggressiv när hon inte får all motion hon behöver, men han har inte en hjärna som kan förutspå alla risker och se in i framtiden...

Jag undrar så ofta om det är bara han eller alla män som har fel på sina kromosomer på detta sätt? Min mormor som jag står nära säger att alla män är dåliga på just detta sätt och har tunnelseende, och tänker inte ur många perspektiv. Skrikandes

Vi har även en dotter hemma på 7 år, så hunden får absolut inte bli arg med tiden. Det finns ingen annan lösning än att han förbättrar sig eller åtminstone kommunicerar mer med mig så vi lättare kommer på en lösning tillsammans!!!

Skönt att få skriva av sig lite... Jag undrar främst om era män är likadana, så att det här är bara något att svälja, och att det inte finns något att göra åt?

• Svar på tråden Trött på min man som inte konverserar.
  • sextiotalist
    Äppelcidervinäger skrev 2018-10-26 11:45:13 följande:

Min man är så j*vla jobbig när han inte kommunicerar med mig alla gånger till den grad som jag känner att jag behöver. Är alla män på detta vis eller bara han?

I morse var han i skogen med vår dobermann-tik på 1 år och kom hem så snabbt så jag inte trodde att de gått ända till skogen över huvud taget... Han förkortar promenaderna hela tiden och ljuger att så inte är fallet.....

När jag ber han att ta hunden till parken (då jag själv är en duktig elev på komvux, och har sällan tid för vår tik, vilket han vet om), så säger han att han redan varit i skogen istället, och så är det färdigpratat och han går och stänger om sig. 

Vår tik har redan börjat visa upp tecken för att vara smått aggressiv när hon inte får all motion hon behöver, men han har inte en hjärna som kan förutspå alla risker och se in i framtiden...

Jag undrar så ofta om det är bara han eller alla män som har fel på sina kromosomer på detta sätt? Min mormor som jag står nära säger att alla män är dåliga på just detta sätt och har tunnelseende, och tänker inte ur många perspektiv. Skrikandes

Vi har även en dotter hemma på 7 år, så hunden får absolut inte bli arg med tiden. Det finns ingen annan lösning än att han förbättrar sig eller åtminstone kommunicerar mer med mig så vi lättare kommer på en lösning tillsammans!!!

Skönt att få skriva av sig lite... Jag undrar främst om era män är likadana, så att det här är bara något att svälja, och att det inte finns något att göra åt?

Konverserar för mig är när man för ett samtal om lite allt möjligt. T.ex konverserar man under en middag.
    Det ni saknar är kommunikation och att du har en man som är totalt ointresserad av att motionerar er hund och gör allt för att slippa.

Varför köpte ni en hund som ni inte är intresserade av och inte vill att hon ska må bra.
  • henryrose

Det är nog vanligt att som kvinna behöva svälja än den ena än det andra för att det ska bli någon form av husfrid i hemmet.

Din mormor verkar klok.
    Har hon någon gång förklarat för dig vad det hemliga husmorsknepet är för att få din man att kommunicera bättre? Det är en uråldrig sås som ska sväljas morgon och kväll. Den är varm och mustig. Ju mer sås du får i dig, desto bättre kommunikation från din man. Prova! Skrattande

• Mimosa86
    henryrose skrev 2018-10-26 13:12:55 följande:

Det är nog vanligt att som kvinna behöva svälja än den ena än det andra för att det ska bli någon form av husfrid i hemmet.

Din mormor verkar klok.

Har hon någon gång förklarat för dig vad det hemliga husmorsknepet är för att få din man att kommunicera bättre? Det är en uråldrig sås som ska sväljas morgon och kväll. Den är varm och mustig. Ju mer sås du får i dig, desto bättre kommunikation från din man. Prova! 

Du menar alltså att TS måste belöna sin man för att han ska ta sitt ansvar? Det kanske är ett fungerande knep, ska testa det. För att jag ska laga middag så kommer jag kräva en rosbukett. Annars struntar jag i att familjen får mat. Stryka kläder? Absolut men då måste jag uppmuntras till detta genom att belönad med fotmassage. Lämna barnen på förskolan, visst men då måste jag hyllas för detta. Hmmm vet inte om det kommer att funka i längden...

Det kan ju faktiskt vara så att om TS man bara skärper sig som en vuxen människa och tar sitt ansvar så kanske det blir mer åka av i sänghalmen än att TS känner sig sur? Eller så får de sälja hunden om han inte klarar av att hantera den.
  • LFF

Självklart är det dumt att han inte säger sanningen men varför i hela fridens namn köpte ni en krävande hund när du inte har tiden att dra ditt strå till stacken vad gäller aktiveringen pga studier? Känns ju inte som helt rätt läge att skaffa hund på.

Men nej, alla män är inte såna som din.

• CitronTulo

Din man slingrar sig och ljuger för att slippa gå långpromenad med hunden!Förstår inte vad detta har med konversation att göra??

Du skriver att du går på komvux, vad gör han om dagarna?

Om det nu är så illa så att hunden börjar bli aggressiv och du är rädd att den ska skada er dotter, då får väl DU ta ansvaret för hunden om inte han gör det? Man hinner väl gå ut med en hund även fast man pluggar?

Utgår ifrån att det har varit ett gemensamt beslut att skaffa hund? Och som andra skrivit redan, varför skaffar man en stor energifull hund som är i behov av massor med motion, om man varken har tid eller ork att ge den det den behöver?

Den som det är synd om här är inte dig - det är hunden!!

• MsFry

Sälj hunden om du inte har tiden och din man inte har lust att lägga den energi som hunden kräver.

Din man ljuger och fintar för att slippa, det är ett kommunikationsproblem ni har, inte ett konversationsproblem.

• äldreochklokare
    Äppelcidervinäger skrev 2018-10-26 11:45:13 följande:

Det förstår du nog själv att alla inte är likadana. Nej min man är inte sån, han är underbar! 
  • Godisbuske

Män är ju oftast logiska och inte känslostyrda.

Så om ni verkligen vill nå fram ibland, så måste ni tänka lite som en man.
    Konkret säga saker ni vill ha eller ha gjort.  steg 1 steg 2 steg 3 osv. så långt som behövs. Ja som en lista typ.

• falukorv

Ville han ens ha hunden? Du går bara på komvux, självklart har du tid med hunden du också.

Känns lite ironiskt att ifrågasätta mannens intelligens i det där läget..

Svar på tråden Trött på min man som inte konverserar.