• Vårdepp

    Någon 42 plus som blivit gravid med DHEA?

    Någon här som är över 42 år som har lyckats bli gravid naturligt? Någon som försökt i över ett år och sedan blivit det? Någon som blivit gravid med hjälp av DHEA? Hur länge försökte ni innan? Har själv försökt ett år sedan jag var 43 utan att lyckas och har mu fått Letrozole och Ovitrelle.

  • Svar på tråden Någon 42 plus som blivit gravid med DHEA?
  • Vårdepp
    UndrandeSökare skrev 2018-10-28 13:26:32 följande:

    Använder du DHEA nu ?


    Det gör jag sedan en kort tid tillbaka, från Swanson. Men jag vet inte om det är rätt sort. Det är inte microniserat.

    Sedan har jag tagit ett uppehåll i det, för jag fick Letrozole som skulle stimulera ägglossnnngen och Ovitrelle, och jag vet inte hur man ska kombinera dem med dhea. Har du testat eller är du i en annan ålderskategori?
  • Vårdepp
    UndrandeSökare skrev 2018-10-28 13:26:32 följande:

    Använder du DHEA nu ?


    Det gör jag sedan en kort tid tillbaka, från Swanson. Men jag vet inte om det är rätt sort. Det är inte microniserat.

    Sedan har jag tagit ett uppehåll i det, för jag fick Letrozole som skulle stimulera ägglossnnngen och Ovitrelle, och jag vet inte hur man ska kombinera dem med dhea. Har du testat eller är du i en annan ålderskategori?
  • UndrandeSökare
    Vårdepp skrev 2018-10-28 19:05:02 följande:
    Det gör jag sedan en kort tid tillbaka, från Swanson. Men jag vet inte om det är rätt sort. Det är inte microniserat.

    Sedan har jag tagit ett uppehåll i det, för jag fick Letrozole som skulle stimulera ägglossnnngen och Ovitrelle, och jag vet inte hur man ska kombinera dem med dhea. Har du testat eller är du i en annan ålderskategori?
    Jag testade med DHEA, men det blev ingen skillnad, så nu har vi bytt till äggdonation och spermiedonation istället.
  • hoppas 2014

    Jag har ätit prasteron (är väl samma sak som Dhea) vid IVF behandling (inte första o fick då uselt resultat) o blev gravid, 1 barn.. Men vet ju inte säkert om det hjälpte el ej el om det var slumpen

  • Vårdepp
    hoppas 2014 skrev 2018-10-30 13:49:35 följande:

    Jag har ätit prasteron (är väl samma sak som Dhea) vid IVF behandling (inte första o fick då uselt resultat) o blev gravid, 1 barn.. Men vet ju inte säkert om det hjälpte el ej el om det var slumpen


    Menar du att du utan dhea fick ett dåligt resultat, sedan blev gravid efter behandling med dhea? Hur länge tog du dhea? Ja, prasteron är dhea.
  • hoppas 2014
    Vårdepp skrev 2018-10-30 19:44:51 följande:

    Menar du att du utan dhea fick ett dåligt resultat, sedan blev gravid efter behandling med dhea? Hur länge tog du dhea? Ja, prasteron är dhea.


    Jag har fått bättre kvalite på äggen.

    Jag har gjort ivf flera ggr:

    Ivf1: utan prasteron dåligt resultat (2 embryos)

    Ivf2; m prasteron total frys pga överstimulering men 3 blastocyster t frysen

    Fet: gravid efter insättning av 2st 6dagars av frysisarna. Gravid men MA

    IVF3; m prasteron. 5st embryos. Insättning av 2 5dagars o gravid m dottern.

    Ivf4 m prasteron. 7 embryos. 2 st 5dagars insatta i lördags.

    Jag har tagit prasteron mellan 2-3 månader.

    När jag blev gravid m dottern var jag 42 år. Jag är nu 44...
  • Vårdepp
    hoppas 2014 skrev 2018-10-30 20:37:47 följande:

    Jag har fått bättre kvalite på äggen.

    Jag har gjort ivf flera ggr:

    Ivf1: utan prasteron dåligt resultat (2 embryos)

    Ivf2; m prasteron total frys pga överstimulering men 3 blastocyster t frysen

    Fet: gravid efter insättning av 2st 6dagars av frysisarna. Gravid men MA

    IVF3; m prasteron. 5st embryos. Insättning av 2 5dagars o gravid m dottern.

    Ivf4 m prasteron. 7 embryos. 2 st 5dagars insatta i lördags.

    Jag har tagit prasteron mellan 2-3 månader.

    När jag blev gravid m dottern var jag 42 år. Jag är nu 44...


    Spännande! Önskar dig lycka till denna gång! Jag har två döttrar, båda gjorda på naturlig väg, en på första försöket och en av misstag . Vilken tur! Nu när vi är äldre och försöker med trean så har vi försökt både naturligt och med ivf, men det har inte blivit någon graviditet så vitt vi vet. De fick ut 9 ägg utan dhea, 7 blev befruktade, två överlevde, båda var kromosommässigt fel.

    Min förhoppning är att dhea ska hjälpa mig att få bättre kvalite på äggen. Det jag har hört är att äggen inte blir dåliga förrän under mognadsprocessen på grund av den dåliga miljön som blir på grund av åldern. Dhea kan förbättra miljön.

    Jag börjar bli uppgiven nu, men vill köra med dhea i fem månader åtminstone.

    Var gör ni ivf någonstans?
  • hoppas 2014
    Vårdepp skrev 2018-10-30 21:32:52 följande:

    Spännande! Önskar dig lycka till denna gång! Jag har två döttrar, båda gjorda på naturlig väg, en på första försöket och en av misstag . Vilken tur! Nu när vi är äldre och försöker med trean så har vi försökt både naturligt och med ivf, men det har inte blivit någon graviditet så vitt vi vet. De fick ut 9 ägg utan dhea, 7 blev befruktade, två överlevde, båda var kromosommässigt fel.

    Min förhoppning är att dhea ska hjälpa mig att få bättre kvalite på äggen. Det jag har hört är att äggen inte blir dåliga förrän under mognadsprocessen på grund av den dåliga miljön som blir på grund av åldern. Dhea kan förbättra miljön.

    Jag börjar bli uppgiven nu, men vill köra med dhea i fem månader åtminstone.

    Var gör ni ivf någonstans?


    Vi gör i Falun. Vad jag vet är de de enda i Sverige som bla ger recept på dhea men även ger intralapiddropp tex.
  • Vårdepp
    UndrandeSökare skrev 2018-10-30 13:45:06 följande:

    Jag testade med DHEA, men det blev ingen skillnad, så nu har vi bytt till äggdonation och spermiedonation istället.


    Ok. Blev det inga ägg eller blev embryona fel kromosommässigt? Jag har gjort en ivf där jag fick flera ägg, men inga som blev bra.
  • hoppas 2014
    Vårdepp skrev 2018-10-30 22:16:11 följande:

    Ok. Blev det inga ägg eller blev embryona fel kromosommässigt? Jag har gjort en ivf där jag fick flera ägg, men inga som blev bra.


    Ok. Alla blev ju inte bra men inga kromosom fel..
  • UndrandeSökare
    Vårdepp skrev 2018-10-30 22:16:11 följande:
    Ok. Blev det inga ägg eller blev embryona fel kromosommässigt? Jag har gjort en ivf där jag fick flera ägg, men inga som blev bra.
    Vi gjorde inte ivf, utan naturliga graviditeter hemma i sängen. Men missfall även med dhea och immunmediciner efter utredning i Aten. Så dhea gjorde ingen skillnad för oss.

    Sen kontaktade vi Avaclinic i Riga och han fick göra Sperm dna fragmentationstest men spermierna var för dåliga, skulle aldrig leda till levande barn. Donation var enda alternativet för att kunna gå vidare. Så vi gjorde då dubbeldonation med PGS i Riga. Blev 13 ägg, 12 befruktade alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt.

    Eftersom alla dina embryon som du plockade ut hos ivfRiga som levde dag 5 var onormala efter PGS, så skulle jag rekommendera dig äggdonation. Men jag vet att vi pratade i en annan tråd där du beklagade dig över din gyn Sokolova och ivfRiga, att din man inte vill göra äggdonation, så jag kan bara beklaga att det inte blir någon mer ivf för er del. Äggdonation är den bästa och säkraste chansen när man är 44år och över.
Svar på tråden Någon 42 plus som blivit gravid med DHEA?