• Umbra

Hur lagar man däcken på Bugaboo?

De är helt platta och det fungerar bara att pumpa in luft i det ena.... så jag misstänker punka men hittar inte instruktionsboken så jag vet inte om det är en slang i eller vad? Någon som vet? Skulle vara oerhört tacksam för hjälp...

• Svar på tråden Hur lagar man däcken på Bugaboo?
  • Stargirl

Ja låter som punka. Jag har dock inte lagat ngn själv så har ingen aning om hur man ska göra tyvärr.

• Indiska

Gå till ngn barnvagns butik eller cyckerlaffär, de kan nog hjälpa dig!

• Blue Vapor

Det står i bruksanvisningen att det är en cykelslang i, och att man kan lämna in den på cykelverkstad om man inte vet hur man lagar sånt själv! Trist med punka!

• Blue Vapor

Och nä, jag har inte heller lagat nån cykelpunka någon gång.......... så med just den delen kan jag inte hjälpa dig

• Umbra

Ok, tack för svaren... Hm, har två alternativ:
    Ge mig på att testa mitt nya reparationskit för cykeldäck eller bära sonen på armen någon kilometer till cykelreparatören. Återkommer när jag fixat det om nån undrar hur man gör...

• Blue Vapor

*fniss* Jag TROR att det är rätt så lätt att laga själv, ifall det nu är liksom hål i slangen.... är det pyspunka vid ventilen blir det nog värre.....

Men du, har du haft vagnen stående, så det är därför det blivit punka, eller har någon släppt ut luften? Eller VERKLIGEN hål-punka? För om någon varit schysst och släppt ut luften, så kan ju ventilen ha pajjat, alltså en bit kan ju ha flugit iväg då de pillade, och då måste ju ventilen liksom bytas ut........ *blablabla*

• Umbra

Blue Vapor : Det slog mig plötsligt... den schyssta som släppt ut luften kan nog vara jag själv! Nåt mysko hände med ventilen när jag skulle pumpa, den gick liksom inte att få tillbaka riktigt... Eh, det lutar nog åt sonen på armen och cykelreparatörsalternativet... Lockar inte att bära 9 kg på armen en längre sträcka bara. Typiskt nog är sambon på jobbresa i 10 dagar med början idag. Så bra kvinna reder sig själv tänkte jag när jag fick för mig att laga punkan själv...

• Stargirl

Umbra: Ett tips är att bära bebisen i sele eller sjal och bara ta loss hjulet och ha den i en väska när du går till cukel reparatören.

Svar på tråden Hur lagar man däcken på Bugaboo?