• Anonym (Fundersam)

    Riklig blödning i en dag?

    Blödde rikligt igår med klumpar på dagen D och jag kände det som att jag fick ut allting, så att säga. Gjorde medicinsk abort tidigt.

    Idag blöder jag inte mycket alls utan väldigt lätt, är det normalt? Enligt trådar här verkar det vara väldigt individuellt, vissa blöder rikligt väldigt länge och andra inte... finns det något som är normalt och inte i det här fallet?

    Blir nästan lite orolig när det går så bra och okomplicerat, typ som att det är FÖR okomplicerat... samtidigt känner jag att det borde väl vara normalt att få ut allt på en dag och sedan bara blöda väldigt lätt?

    Ursäkta virrig tråd, behövde bara få ur mig och det här verkade vara ett bra forum för det. Sett att många gjort tidigt, kan det ha med saken att göra? Ju tidigare desto enklare?

  • Svar på tråden Riklig blödning i en dag?
  • Erla

    Har du inte fått någon uppföljningstid för att kolla så att allt kommit ut? Trodde det var standard.

  • Anonym (Fundersam)

    Jodå! Det är om två veckor. Är bara nojiga helgfunderingar.

    Har fått journummer & herrans massa andra nummer också, men känns inte riktigt som min oro kvalificerar sig för samtal på en lördag när jag mår så bra i övrigt. :)

    Kanske borde skrota internet istället, men ja, därav undran bara hur andra blött när det verkar skifta så mycket!

  • Erla
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-10-27 19:06:30 följande:

    Jodå! Det är om två veckor. Är bara nojiga helgfunderingar.

    Har fått journummer & herrans massa andra nummer också, men känns inte riktigt som min oro kvalificerar sig för samtal på en lördag när jag mår så bra i övrigt. :)

    Kanske borde skrota internet istället, men ja, därav undran bara hur andra blött när det verkar skifta så mycket!


    Det är nog individuellt ja :) är det väldigt tidigt så har man ju inte hunnit bygga upp någon större slemhinna. Mår du bra är det troligen lugnt att vänta till efterkontrollen. Ring om du får smärtor eller på något annat vis inte mår bra :)

    Jag fick göra en medicinsk abort i vecka 13 pga att fostret slutade utvecklas och blödde som en gris under ett par timmar. Upplevde efter det kraftig mensblödning i typ två dagar och efter det bara brunt och lätta blödningar. Fick ett spontanmissfall i vecka 5 och blödde minst lika mycket under första dagen, men efter det, bara lätta blödningar som krävde typ trosskydd.
  • Erla
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-10-27 19:06:30 följande:

    Jodå! Det är om två veckor. Är bara nojiga helgfunderingar.

    Har fått journummer & herrans massa andra nummer också, men känns inte riktigt som min oro kvalificerar sig för samtal på en lördag när jag mår så bra i övrigt. :)

    Kanske borde skrota internet istället, men ja, därav undran bara hur andra blött när det verkar skifta så mycket!


    Det är nog individuellt ja :) är det väldigt tidigt så har man ju inte hunnit bygga upp någon större slemhinna. Mår du bra är det troligen lugnt att vänta till efterkontrollen. Ring om du får smärtor eller på något annat vis inte mår bra :)

    Jag fick göra en medicinsk abort i vecka 13 pga att fostret slutade utvecklas och blödde som en gris under ett par timmar. Upplevde efter det kraftig mensblödning i typ två dagar och efter det bara brunt och lätta blödningar. Fick ett spontanmissfall i vecka 5 och blödde minst lika mycket under första dagen, men efter det, bara lätta blödningar som krävde typ trosskydd.
Svar på tråden Riklig blödning i en dag?