• Ina79

Förkylning värre när man är gravid?

jag blev dunderförkyld i samma veva som jag testade plus! Och har varit det i en och en halv vecka och täppheten är förjävlig och ja... allting. Är det så att man blir dubbelt värre och det tar längre tid innan förkylningen går över när man är gravid?

• Svar på tråden Förkylning värre när man är gravid?
  • Chop

alltså jag vet inte om det är så men jag kan säga att det känns så. har varit helt däckad i en månad. aldrig varit så här förkyld så här länge i hela mitt liv..

• Saltlakrits

Bm berättade faktiskt det för mig igår. Att förkyldningen kan bli segare när man är gravid. Kroppen koncentrerar sig främst på barnet och sen förkylningen, därav kan den bli mer långdragen..
    Hoppas det går över snart och krya på dig...
    Grattis till bebisen

• Caza

Japp, jag tror det. Kroppen måste få det väldigt jobbigt att kämpa emot virusarna. Min egen hemmagjorda teori efter att ha varit förkyld i snart 3 veckor och har gått över tiden med 17 dagar! Bebben väntar tills jag har blivit frisk innan h*n kommer ut tror jag!
    En vansinnigt seg förkylning har det varit.
    Hoppas du mår bättre snart.

• Lilla Linda

Är själv dunderförkyld just nu.. Märker att jag lättre blir förkyld nu när jag e gravid... uscha... snorig å ont i halsen.. skönt iof att vara hemma o vila sig lite...

• Ina79

Oj oj.. då var det som jag befarade! krya på er alla mammor och låt oss kurera oss med massor vitaminer och frukt. Hoppades på att komma igång och träna. Är iaf ute och går med stavar här ute på gården. Rätt skönt...

• malin1000

varit täppt i näsan sen plusset, i vecka 25 nu! och det har jag hört är vanligt!!

Svar på tråden Förkylning värre när man är gravid?