• Anonym (Jobbigt)

Torkar mig för mycket

Efter att ha gjort nummer två så torkar jag mig så mycket att jag till slut börjar blöda! Använder Lambi som är mjukt papper. Nu var det det mesta blod jag har sett! Vet att en del kommer skriva hemorrojder eller något sådant, men tror verkligen inte att jag har det utan tror att det är för att det torkas för mycket. Men kan inte torka mindre för då känner jag mig inte ren.

Vad ska jag göra? Blöta pappret har jag testat men då blir det ju massor med små smulor utav papper kvar?

• Svar på tråden Torkar mig för mycket
  • Anonym (Madde)

Finns inget du kan göra. Torka normalt är ju inte ett alternativ eftersom du inte känner dig ren då.

• AnnaZL

Använd baby wipes och/eller tvätta med tvål och vatten i duschen.

• Anonym (Babyservetter)

Baby våtservetter funkar kanon. OBS dom får inte spolas ner i toan.

• Anonym (H)
    Anonym (Babyservetter) skrev 2018-10-28 05:47:14 följande:
    Baby våtservetter funkar kanon. OBS dom får inte spolas ner i toan.
    Dom är jättebra.
  • Anonym (Gör som småbarnen)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2018-10-28 00:04:43 följande:

Efter att ha gjort nummer två så torkar jag mig så mycket att jag till slut börjar blöda! Använder Lambi som är mjukt papper. Nu var det det mesta blod jag har sett! Vet att en del kommer skriva hemorrojder eller något sådant, men tror verkligen inte att jag har det utan tror att det är för att det torkas för mycket. Men kan inte torka mindre för då känner jag mig inte ren.

Vad ska jag göra? Blöta pappret har jag testat men då blir det ju massor med små smulor utav papper kvar?

Blöt en sån torklapp i papper man använder till barn och ha lite babyolja på. Kasta dock inte i toaletten.
  • Anonym (Fiber)

Ta psyllium husk, det gör att avföringen inte blir kvar vid öppningen. Fick det rådet av en mag-tarm läkare. Jag tar 1 tsk per dag och då behöver jag bara torka med en ruta papper och det blir knappt något på pappret. Innan så kunde det gå åt en halv rulle. Så det blir ju miljövänligt och bra också!

Svar på tråden Torkar mig för mycket