Bortglömd när jag fyllde 40
Känner mig ledsen och besviken och vill skriva av mig och höra vad ni tycker.
När min sambo fyllde 40 år sade han att han inte orkade fixa någon fest. Men vi fixade en överraskning åt honom, vi bokade ett rum på en restaurant och under skenet att bara han och jag skulle ut och äta, så blev han överraskad av att alla var samlade där... Ca 30 stycken, både familj och vänner som alla delade på notan, samt hade en riktig fin present till honom. När min bror ett par år efter fyllde 40 år, sade även han att han inte orkade fixa någon fest och vi alla gjorde samma sak igen, fast denna gång hade vi hyrt en lokal och fixat mat från catering. Även han fick även en riktigt fin present. Likaså blev det med min sambos syster när hon fyllde 40 för ett halvår sedan, överraskning, lokal, catering och present.
För över en månad sedan fyllde även jag 40 år. Även jag sade samma sak. Att jag inte orkade fixa någon 40 års fest. Men inget. Jag fixade en tårta på min dag till mig, sambon och våra barn. Men ingen "överraskningsfest" för mig. Nu har det gått över en månad och jag börjar förstå att jag inte är värd att bli firad som de andra. Jag fick ett presentkort på HM av sambon och barnen, vilket jag är jätteglad för... Men inget av någon annan. Är faktisk ledsen... Även om det är mitt eget fel.