• Colourfulrainbow

    Hur tvättar ni plagg ni köpt på loppisar, second hand och liknande?

    Bomull är ju bara att tvätta i hög temperatur, men syntetmaterial, hur funkar det? Jag vill helst inte få hem pälsängrar eller vägglöss. Ska jag torktumla innan tvätt? Eller ska jag lägga plaggen i frysen?

  • Svar på tråden Hur tvättar ni plagg ni köpt på loppisar, second hand och liknande?
  • Jag är bara jag

    I den temp. som står utom just bomull som jag kör i 60 oavsett vad lappen säger. Har aldrig haft en tanke på att jag skulle få löss av kläderna! Och inte har jag fått det heller fast jag köpt nästan hela garderoben till mig på loppis i 25 år.

  • Colourfulrainbow

    Då kanske det är jag som är lite nojig, men det ska vara väldigt svårt att bli av med ohyran när den väl kommit in i hemmet har jag hört. Är lite extra försiktig bara.

  • Jag är bara jag
    Colourfulrainbow skrev 2018-10-28 15:42:18 följande:
    Då kanske det är jag som är lite nojig, men det ska vara väldigt svårt att bli av med ohyran när den väl kommit in i hemmet har jag hört. Är lite extra försiktig bara.
    Alla kläder på de loppisar jag handlar på är tvättade, strukna och vikta. Personalen hade ju garanterat upptäckt om det varit ohyra i plaggen!
Svar på tråden Hur tvättar ni plagg ni köpt på loppisar, second hand och liknande?