• Amerika321

    Hjälp

    Får man pumpa ut både brösten i en bröstpumps flaska? Jag har en bröstpump som har bara en flaska tänkte om jag kan pumpa ut båda mina bröst.

  • Svar på tråden Hjälp
  • Amerika321

    Ja, jag vill pumpa både brösten i en flaska då det inte kommer så mycket mjölk. Jag har en sån manuell bröstpump, dr brown den verkar dålig! Har bara provat idag.

  • Mammaa88

    Jag hade också sån manuell med barn nr 1.

    Det var katastrof!! Med barn nr 2 köpte jag sån elektrisk (heter det så) avent tror jag märket heter.

    Alltså det var rena himmelriket! Kände mig som en kosss men det var 100000ggr bättre då jag kunde sitta i soffan och kolla på tv och faktiskt koncentrera mig det jag såg.

    Plus att med manuella blir allt såå jävla kladdigt med allt spill!

  • Amerika321

    Ja det stämmer man blir kladdig och det är så jobbigt att sitta och trycka! Den avent, är det denna du pratar om?

    https://www.meds.se/philips-avent-comfort-brostpump-scf330-20?gclid=EAIaIQobChMI05GUzLuv3gIVTM-yCh390gN2EAQYASABEgJ3CvD_BwE#

    Är den elektroniskt, asså att den pumpar ut själv? Jag får inget mjölk på den dr brown!! Är orolig!

  • Mammaa88

    Oj, jag får inte upp någonting med din länk. Men den heter Philips Avent Comfort Bröstpump. Jag lovar, den kommer att förändra ditt liv, man kan köpa begagnat, det är bara att sterilisera grejerna efter.

  • Amerika321

    Tror du det kommer mjölk då? Eftersom på denna manuella kommer nästan ingenting. Jag behöver pumpa då jag behöver gå någonstans eller göra något själv ibland så min son kan vara hemma med mormor o hon kan mata honom.

  • Amerika321

    Jag beställde en från bröstpump från medela eletrisk precis!!

    Får hålla tummarna att det kommer något haha.

    Kan man ta med mjölket som man pumpat ut? Om jag häller i den i en varm termos eller om jag sätter in flaskan i en filt.

    Vad var din anledning att du pumpade.

  • emhu

    Jag har en Medela elektrisk pump som jag älskar! Jag vill dock skicka med dig att alla inte kan pumpa. Vissa släpper helt enkelt inte mjölk via pump oavsett hur "fulla" brösten är. Jag kunde pumpa de första tre veckorna men sedan fick mina bröst för sig att inte släppa mjölk längre till pumpen. Så bli inte ledsen eller orolig om du inte får ut något med den elektriska pumpen.

    Bröstmjölk kan stå i rumstemperatur i tre timmar innan den blir dålig. Vet dock inte vad som gäller när man värmt upp den. Men prova att ge din bebis rumstempererad mjölk. Vissa bebisar bryr sig inte om temperaturen medan andra är jättekinkiga.

  • Amerika321

    Jag har pumpat lite med den manuella bröstpumpen, de kom ut lite gran och mina bröst är så svullna på morgonen. Vet inte om jag inte kan använda den eller om de bara inte vill komma ut mjölk. Hoppas sen medela funkar. De känns bra och mata barnet med flaska eftersom de ganska jobbigt o amma ibland, och man ser hur mycket barnet dricker/äter. Brukar ni ge ersättning till era barn? Jag började ge min son 60 ml på kvällen innan han ska sova ibland dricker han och ibland vill han inte dricka ersättning. Han bajsade varje dag fram tills han blev ca 3 månader nu han bajsar en gång i veckan och hans mage pirrar. Har det hänt er?

Svar på tråden Hjälp