Köpa hund utan att fråga
Hur skulle du reagera om din sambo/fru/man köpte en hund utan att fråga dig först?
När det är något som diskuterats i många år och man inte är överens om och när den ska köpas.
Hur skulle du reagera om din sambo/fru/man köpte en hund utan att fråga dig först?
När det är något som diskuterats i många år och man inte är överens om och när den ska köpas.
Självklart gör man inte så. Det är ett stort beslut som påverkar hela familjen.
Hur jag hade reagerat? Jag hade blivit superglad och gullat med valp resten av dagen (vem vill vara vuxen egentligen??)
Jag hade blivit superglad för valpen men starkt ifrågasatt varför han inte kollade först. Sådana beslut tar man tillsammans, givetvis. Hade nog också funderat på om han slagit i skallen eftersom han inte vill ha fler husdjur just nu...
Hunden får åka tillbaka till uppfödaren.
Man köper inte djur utan att diskutera med varandra , det påverkar bådas tid/ekonomi osv.
Undantaget är om du är en lyxfru/lyxman som varken tjänar pengar eller gör någonting annat.
Då kan du inte direkt protestera. :)
Hen har lovat många gånger och varje gång de nya kraven är uppfyllda så kommer det nya.
Hen har lovat många gånger och varje gång de nya kraven är uppfyllda så kommer det nya.
Jag har köpt tre hundar under åren utan att "fråga" om det. Den sista visste jag att min man verkligen inte ville ha, men han fick den som en överraskning. Jag har ju köpt dem för att jag vill ha, och det är också jag som tar ansvar för dem.
Jag ber inte om lov i mitt egna hem.
Hen har lovat vad? Att ni ska skaffa hund? Vad är det för krav som ska uppfyllas? Kan det vara som så att hen inte vill ha hund egentligen men inte vill säga det rakt ut? Eller att hen vill vänta ett bra tag innan det finns en möjlighet?