• Ka11e86

Hur hade du reagerat?

Hur hade du reagerat om din fru/man startat ett eget långsiktigt sparande med syfte att andvända detta till ex en överraskiningsresa i present.

Fick inte riktigt den reaktionen jag väntat mig när jag berättsde detta för min andrs hälft.

• Svar på tråden Hur hade du reagerat?
  • Anonym (Sara)

Jag hade naturligtvis blivit glad.

• Aniiee

Så länge jag får vara med och bestämma om själva resan så hade jag bara blivit glad. Om resan däremot är bestämd över mitt huvud så blir det inget bra.

I have a growing lack of disgust for you
  • denvägenskaviallavandra

Beror ju på. Om mycket pengar det rörde sig om varje månad och om den övriga gemensamma ekonomin blivit lidande.

Blir gärna överraskad med resor så länge jag inte känner att något annat viktigt blivit försakat. Och naturligtvis måste man ju ändå på något sätt rådfråga om resa, alla kan ju inte resa när som helst. 

• Ka11e86

Vi pratar om en summa på 500kr i månaden i en 5års period placerade i en hög/medel risktagande fonder.

Inget som påverkar våran ekonomi alls. Självklart ska vedebörande få vara med och bestämma resemål. Mer tänkt som en trevlig present vid jämnfödelsedag eller bröllipsdag.

Reaktionen var dock " varför ska du ha ett eget sparande som jag inte kan se" vad ska du ha dom pengarna till?

Hejdå överaskning.......

Svar på tråden Hur hade du reagerat?