• Anonym (Hud!)

Mycket extra hud

Skulle ni kunna tänka er att bli ihop med någon som har mycket lös hud på magen efter en stor viktnedgång?

Jag har gått ner 49 kg och förlorat 30-35 cm runt midjan så jag har väldigt mycket lös hud runt magen. Så det är därför jag frågar. :)

• Svar på tråden Mycket extra hud
  • Anonym (J)
    Anonym (Hud!) skrev 2018-10-30 20:43:31 följande:

Skulle ni kunna tänka er att bli ihop med någon som har mycket lös hud på magen efter en stor viktnedgång?

Jag har gått ner 49 kg och förlorat 30-35 cm runt midjan så jag har väldigt mycket lös hud runt magen. Så det är därför jag frågar. :)

Jag tror tyvärr inte det. Du får göra som jag, operera bort överflödig hud.
  • Anonym (Hud!)
    Anonym (J) skrev 2018-10-31 17:20:06 följande:

Varför inte? Är det för att det anses vara äckligt att ha extra hud? Vet inte om jag vågar operera mig dock! Så jag får väl leva ensam resten av livet. :/
  • Pierott

Du kommer säkert hitta nån som inte ser din lösa hud som ett problem. Tyvärr hade det varit en dealbreaker för mig, för jag antar att du gjorde en GB och då är det nog inte bara på magen de hänger.

• Anonym (Hud!)
    Pierott skrev 2018-10-31 18:12:09 följande:

Du kommer säkert hitta nån som inte ser din lösa hud som ett problem. Tyvärr hade det varit en dealbreaker för mig, för jag antar att du gjorde en GB och då är det nog inte bara på magen de hänger.

Nej ingen gb utan av egen vilja. :)
  • Anonym (Hud!)
    Pierott skrev 2018-10-31 18:12:09 följande:

Vad menar du med att det nog inte bara på magen det hänger?
  • Anonym (U2)

Självfallet skulle jag kunna det. Ser inga som helst problem med lös hud.

Men samtidigt skulle jag vara besviken över hennes förlust på 30-35 cm runt midjan och att jag gått miste om ytterligare 49 sköna kvinnokilon att älska.

• Anonym (U2)
    Anonym (Hud!) skrev 2018-10-31 22:40:52 följande:
    Vad menar du med att det nog inte bara på magen det hänger?
    Personen menar väl att det tyvärr måste ha skett en förlust av kvinnohull även på lår, rumpa och höfter, då man inte kan styra var det tas ifrån.
  • Anonym (Rutan)
    Anonym (J) skrev 2018-10-31 17:20:06 följande:

Blev det fint?? Vilken klinik var du till? Vad kostade det??

För att svara på ts fråga också, så nej, och jag har samma problem som dej, så jag har nog planer på att operera bort det. Det är inte sådär jättemycket jag har, men tillräckligt för att jag ska störa mig på det.
  • Anonym (Gastric bypass opererad)

Träffade min make nåt år efter jag gått ner. Han bryr sig inte för fem öre att jag är lite lös i huden. Stör mig själv på det dock.

• Anonym (Hud!)
    Anonym (U2) skrev 2018-10-31 23:47:59 följande:

Personen menar väl att det tyvärr måste ha skett en förlust av kvinnohull även på lår, rumpa och höfter, då man inte kan styra var det tas ifrån.

På mig är det mage och låren det syns på.
  • Anonym (Hud!)
    Anonym (U2) skrev 2018-10-31 23:41:08 följande:

Självfallet skulle jag kunna det. Ser inga som helst problem med lös hud.

Men samtidigt skulle jag vara besviken över hennes förlust på 30-35 cm runt midjan och att jag gått miste om ytterligare 49 sköna kvinnokilon att älska.

Synd att jag inte träffat någon som dig. Men jag gör det för min hälsas skull inget annat
  • Anonym (Hud!)
    Anonym (Gastric bypass opererad) skrev 2018-11-01 00:01:19 följande:

Träffade min make nåt år efter jag gått ner. Han bryr sig inte för fem öre att jag är lite lös i huden. Stör mig själv på det dock.

Visst stör jag mig på det oxå. Men vad kan man göra åt det förutom att operera sig
  • Anonym (U2)
    Anonym (Hud!) skrev 2018-11-01 18:44:45 följande:
    Synd att jag inte träffat någon som dig. Men jag gör det för min hälsas skull inget annat
    Ja, det var synd. Ibland har man otur i livets lotteri.

Hälsan är inget man ska ignorera och den bör också vara enda orsaken till ett eventuellt beslut om viktminskning, inget annat. Är man däremot tjock och trivs och mår bra i det så är det utmärkt, då behöver man som tjej inte göra någon förändring.
Svar på tråden Mycket extra hud