• Fröken W

    Missfall eller inte?

    Hej!

    Skulle gärna vilja höra med er vad ni har för tankar och erfarenheter kring en sak.

    För 11 dagar sedan började jag blöda och hade mensvärk. Jag tänkte då att det var ett missfall. Det kom även små klumpar och samma dag som jag började blöda så slutade brösten att ömma. Jag blödde i 6 dagar och har alltså inte blött på 4-5 dagar nu. När jag började blöda så var jag nog i vecka 5.

    Idag gjorde jag ett nytt grav.test för att se om det blivit negativt men det är lika positivt som när jag först plussade.

    Vad kan detta vara? Graviditet? Missfall? Utomkveds?

  • Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Fröken W
    Salmiakk skrev 2018-10-31 08:42:00 följande:

    Efter mitt missfall plussade jag i hela 6 veckor.


    Tack för svar! Hur långt in i graviditeten var du när du fick missfall?

    Det är så frustrerande att inte få samma svar från vården. Jag pratade med barnmorska för 1,5 vecka sedan och hon sa att jag skulle göra ett nytt grav.test om två veckor. Men jag kunde inte riktigt hålla mig så testade i morse, alltså några dagar tidigare än hennes rekomendation, och fick så starkt plus. Tycker att det borde blivit svagare. Testade även med ett digitalt och det hade ökat från 1-2 veckor till 2-3 veckor. Jag har försökt få svar från barnmorskor, 1177 och gynekologer idag men får bara svaren ?det är för tidigt att testa igen, hcg har nog inte hunnit försvinna om det var ett missfall? och ?vänta och se?.
  • cenchi

    Tyvärr kan man inget veta förens man antingen kissar negativt eller får gjort ett VUL. Väntan är värst..

    Blödningar kan vara normalt, men också tecken på att nåt är fel..

    Jag blödde i 4-5 dagar när jag var i vecka 4 (runt BIM), fick vänta 4 veckor innan jag fick boka in ett VUL för egen kostnad där de efter det kunde konstatera att jag hade ett utomkveds (som inte satt i äggledaren utan fritt i magen - därför hade jag inte ont). Fick opereras direkt.. pissigt tråkigt för min del.

    Hoppas verkligen att det går bättre för dig!

  • Fröken W

    Ifall det är någon som läst tråden och som kanske sitter i samma sits som jag var så kan jag tala om att det var ett missfall. Jag gjorde ett vul idag och där fanns ingen graviditet.

  • Iisa24

    Jag fick missfall i vecka fem och för mig började det hela med att det stramade i livmodern på ett sätt jag aldrig känt tidigare. Dvs inte som en mensvärk. Det höll på och värkte till och från i ca 4 timmar. Sedan såg jag att det kom lite färskt blod på toalett papperet. Jag blev helt förkrossad för jag förstod direkt att jag hade fått ett missfall. Hade fortsatt ont i nedre delen av magen till och från den natten och hade fortsatt blödningar dagen därpå som sedan blev som en mens. Jag blödde i 5 dagar. 

Svar på tråden Missfall eller inte?